simulering af RF felter (newbie)

L

leonix

Guest
Hej,
Jeg ønsker at integrere en 2.4GHz del inde i et metallisk sag (forestille sig, at det er en ring, der er lukket top og bund med HF modul indeni).
Men dont ønsker en ekstern antenne (der ikke bør være nogen ydre stangen, at man kan bryde).I stedet vil jeg gerne tilføje en ikke metalring eller nogle huller, som det er gjort med waveguide antenner.
Hvordan kan jeg beregne eller simulere dette?Findes der en enkel software til rådighed med, at jeg (en newbe på HF modellering) kan simulere RF felter og antenner?(I behøver kun 1-2 meter vifte med 4dBm på 2,4 GHz).

thx

leonix

Efter min mening er det bedste er at lave en prototype.Sætte radioen i feltet, og se om du kan få forbindelse.
På denne frekvens, og på denne afstand kan du få en masse parasitaere resonans's, der kan hjælpe dig.

Ja det er rigtigt, men leger med det geometriske i en model ville være langt mere effektivt end det gør blind i hardware.Du kan få en idé om, hvad der skal gøres, og hvad man skal undgå.(eksperimenterer med krydderi er også meget bedre end brød boarding).Kun nogle finetuning er behov derfra i hardware.

F.eks Hvis jeg nær end 1 / 4 lambda på væggen jeg sandsynligvis have en stor dæmpning.
Exactely 1 / 4 Lambda ville være bedst, tror jeg, men hvordan gør andre metalliske dele påvirke dette (og de andre vægge inde i ring).

Leo

Prøv NEC (Numeriske Elektromagnetisk Code).Jeg tror der er nogle gamle versioner, som er gratis.Behøver kun at tage lidt tid at lære det.Det er temmelig god til at analysere antenne strukturer.

Gå til <http://www.si-list.org/swindex2.html> at kigge.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back