Simulering SRAM kredsløb i Spectre og Nanosim

K

kamesh419

Guest
Kære alle, har jeg en SRAM kredsløb (/ kredsløb med forskellige wordlengths fra 8 til 48), som jeg er nødt til at simulere og gøre strømmen analyse. I første omgang Jeg troede, jeg kunne gøre magt analyse, ved at simulere kredsløbet med Spectre. Men min vejleder sagde, at det kunne tage mange dage for at simulere en sådan kreds, og jeg er nødt til at gøre disse simuleringer på mere end én kreds. Så han foreslog mig at udforske de possibilitys med nanosim. Er det fesible at gøre sådan en magt analyse spøgelse ellers vil du foreslå mig at bruge nanosim stedet. Hvor lang tid tager det at simulere en SRAM kredsløb med wordlenghts 8, 12, 16, 32 og 48. Dine input vil være meget apprecieted. Tak og Regards, Kamesh.

Jeg tror, ​​at nanosim er bedre for dig. Spectre er sth ligesom HSPICE, høj nøjagtighed og lav hastighed.

Jeg glemte at tilføje en ting mere til ovenstående. SRAM er et layout niveau kredsløb. Tak for din kommentar pfd001. Jeg tror også det samme. Venlig hilsen, Kamesh.

SPECTRE virker kun i en fuld analog tilstand. NANOSIM anvender nogle tilstande, så at forenkle modellering for digitale dele af kredsløbet. Der er mere interessant spørgsmål: at det er bedre NANOSIM eller UltraSIM? (Produktivitet, nøjagtighed)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back