skal jeg bruge for store transistorer til at mindske offset?

L

luantan

Guest
Kære alle:
Jeg har brugt auto-nul metode til null ud sammenligningsstedet s offset (første butik offset spænding på en kondensator,
og derefter trække det fra signal), problemet er
når jeg design min komparator, skal jeg bruge for store transistorer (big L, store W) til at mindske udligne endnu mere?
Hvis det er nødvendigt, hvor stort vil det normalt være?

I think so.store størrelse kan reducere mismatch.if din hastighed ikke er hurtigt, det kan være 5 gange af basale.

Endnu større end 5x.På 0.35um Jeg har brugt 40x40um (multi fingered naturligvis) for at få under 0,5%.Men layoutet er kritisk på større enheder, nemlig brugen af prøvedukkens mønstre omkring kritisk matchede transistorer og nøje overvejelse af, hvad der sker med dem (dvs. intet om muligt).

Selvfølgelig, hvis du kan gøre WL større kongruensreglerne vil blive bedre.Men der er altid trade-off med hastighed, strøm osv. af komparator.Da du allerede har brugt offset oplagring i komparator design, bør du køre en simulering for at teste, hvordan effektiviteten af offset annullering mekanisme, og svarer til omfanget af WL til lige nok for dig specs.Naturligvis WL større er bedre, men er det nødvendigt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back