Skal kanal længden være flere af den mindste af de tech

E

ee484

Guest
Hej alle.

Jeg har et spørgsmål om at beslutte en kanal længde.

Sige, jeg bruger 0.18um-tech at designe analoge kredsløb.Selv om spøgelse ikke klage over den kanal længde jeg bruger, er der en regel at følge for at bestemme kanal længde?I reelle design, kan jeg bruge 0.2um eller 0.21um??Eller bør kanalen længden være et multiplum af den mindste kanal længden?

Hvis der ikke er flere af de mindste kanal længde kan bruges, er der nogen fordele og ulemper?Ønsker at høre fra den virkelige designere ...

Kanalens længde kan indstilles til en værdi inden for det gyldige område, for eksempel i TSMC 0.18um det gyldige område for kanalen længde er fra 0.18um til 20um.Der er ingen begrænsning på den kanal længden at være flere af funktionen størrelse.

Fordele og ulemper er:
1.Kortere kanal længde betyder lavere oxid capacitance
2.Længere kanal længde betyder større produktion modstand
3.Længere kanal længde betyder lavere flimmer støj

hej,
men jeg tror der er en regel, for eksempel kan jeg ikke gøre 0.18111um der må være nogle minimale skridt, jeg tror, at ved hjælp af et multiplum af L er god praksis.
"Jeg mener kun, og jeg er ikke en rigtig designer"

Begge de tidligere plakater er korrekte: der er ingen andre begrænsninger end dem nævnt ovenfor.Men der er nogle praktiske overvejelser:

1) Du skal dobbelttjekke gitterstørrelse at layoutet grupper arbejde med; stigninger er som regel begrænset til 0,01 um.

2) Du skal også kontrollere WAT strukturer, der anvendes til at udlede den krydderi-modeller, og holde sig så tæt som muligt på de længder, som de anvender.Ellers mellemliggende længder er simuleret med parametre, der er ekstrapoleres, og derfor mindre præcis.Hvis du har en god modellering gruppe, tale med dem om det.Har din egen kontrol, så godt: Hvis du kører en simmer med en feje af kanal længder, du ofte se en diskontinuerlig kurve som et resultat af "Binning" modeller i forskellige længder.Endelig være praktisk ...hvis den mindreårige uoverensstemmelser ikke vil påvirke dit design, skal du ikke bekymre dig om det.

Tak ... fyrene ....

Det ser ud til, at en realiseres kanal længde er mere sandsynligt, at der fastsættes af dets layout krav, der giver mening for mig ..

En anden bekymring fra meget korte kanal længde er stor lækstrøm, som kan være meget slemt, hvis dit kredsløb skala er meget stor, kan du ikke være i stand til at opfylde standby aktuelle spec.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back