Skal være i stand til at kontrollere hastigheden på en 17 volt DC motor

D

DW850

Guest
Hej, jeg er helt nyt for elektronik hele emnet og ville sætte stor pris på din hjælp. Jeg har en varmepistol, der bruger et 17 volt DC motor til at flytte luft, og ville behovet for at reducere luftstrømmen. Jeg kender kun disse oplysninger (jeg ved ikke hvor mange ampere motoren trækker, og jeg har ikke et potentiometer). Jeg vil gerne reducere dens hastighed og vil gerne vide, hvad den enkleste måde at gå om det ville være. Behøver jeg at finde ud af ampere? ville det være nok for mig at lodde på en modstand mellem motor kontakter (+ eller -?) eller skal jeg bruge, hvad der ofte omtales som en PWM (jeg gætter for at jeg har brug for at kende strømstyrke). Jeg ville i høj grad apperciate din hjælp i denne sag.

Selvfølgelig skal du kende den fortsatte drift amps og peak start ampere. DC motor hastighedskontrol bruge en Pulse-Width-Modulation (PWM) hastighedskontrol kredsløb i stedet for en enorm dyre pot. Så motoren har masser af drejningsmoment. Lodde en modstand beween motoren kontakter vil opvarme modstand og vil ikke påvirke hastigheden på motoren. En modstand er tilsluttet i serien med motoren vil bremse den ned, men så er det måske ikke har nok moment til at begynde at køre.

Vær opmærksom på, at luftstrømmen i en varmepistol også holder den form, brænde op. Guns, der tillader reduceret luftstrøm også reducere varmeren aktuelle på samme tid. Hvis du lige reducere motorens hastighed pistol vil over varme, og i bedste fald vil åbne overophedet termostat eller blæse den termiske sikring. Ken

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back