Skema til at bygge en antenne 17dbi eller !

M

morpheous

Guest
Hej, mine venner.

Jeg har brug for nogle diagrammer, billeder, bøger ou alle oplysninger disponible til mig og min bror (han er den professionelle i området, men forstår ikke så meget på dette område, søg hehe).
Vi ønsker at opbygge en antenne med 120 eller 160 grader og 17dbi eller derover (2,4 GHz eller mere), og en karakteristisk hedder, interkalerede dubletter eller interkalerede polarisering mit engelsk ikke kan oversætte denne del meget godt hehe.!

Jeg har brug for hjælp omgående, men helst hjælp vil blive værdsat.!

Thx 4 hjælpe m8s.!

For en sådan antenne vil du sikkert brug for antennenettet.Du kan prøve med denne Trimmed 3D Corner Reflector Antenna til 2,4 GHz.
http://www.qsl.net/yu1aw/vhf_ant.htm

THX er en begyndelse for mig.!Jeg har så meget filer om det, men ingen forklare omkring 17dbi.

Thx!

dBi som en antenne måling betyde's dB over isotropisk.En Isotropantenne er en antenne, der udstråler ligeligt i alle retninger.Med andre ord, er det lydfelt ligne en perfekt kugle.

Fordi antennens er retningsbestemt, antennen Directivity er målt som den højeste af lydfelt.
En dipol antenne er, tror jeg, 3 dBi i toppen retning.På den anden side, er det lydfelt ligne en donut, med ingen stråling propogating fra toppen eller bunden.

For en 17 dBi antenne, skal du sandsynligvis en slags parabol, og du vil ende op med et meget direktiv antenne, noget at se er meget som en blyant stråle.

Med andre ord, for 17 dBi vinding vil du ikke få en 120 grad stråle bredde.Bare en hurtig gæt, ville jeg forvente at få højst 4 til 5 dBi af gevinst.(Tænk geometrisk om magt retning)

Dave

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back