Skematisk af Laser Projektor / Beamer design

N

noufalck

Guest
i dette projekt laser bruges til at vise video på væggene ... det programmerede, lave omkostninger, kompakt en fantastisk

så, hvor er projektet? :) Der er ingen vedhæftede filer i dit indlæg.

Jeg gjorde et design ligesom denne .. 5 år siden. Men i stedet for en langsom servo jeg brugt en billig. $ 10 optisk galvanometer og fik bedre resultater ... Men der er et stort problem / / det projicerede billede er meget svag til at være nyttigt .. du er nødt til at bruge en meget POWERFULL expenssive Laser at få et brugbart billede .. Så projektet bliver dyrt .. og er bedre at bruge 2 galavanometers med Vector scaning i stedet for mekaniske raster.

[Quote = eltonjohn] Men i stedet for en langsom servo jeg brugt en billig. $ 10 optisk galvanometer og fik bedre resultater [...] og er bedre at bruge 2 galavanometers med Vector scaning i stedet for mekaniske raster. [/Quote] kan du sende et link til de optiske galvanometre, at du har brugt? Jeg har aldrig hørt om de optiske galvanomters før, og jeg er nysgerrig. En anden billig og hurtig alternativ til en servo i dette projekt ville være en oscillerende spejl (sandsynligvis med en vinkel udlæsning). Når du vil lave et punkt, med laser, skal du vente indtil spejlet svingning er i den ønskede fase og derefter anvende laser. (Nogle stregkodelæsere fungerer sådan, bortset fra laseren er konstant.) Men vil man bruge 2 oscillerende spejle. Og her er en twist: 2 oscillatorer med konstante frekvenser kan ikke give en vilkårlig kombination af faser, de kan sætte pixels kun Lissajous figur linjer. Men hvis frekvenser er store og gensidigt-prime, er det muligt at lave en tilstrækkelig tæt Lissajous nettet.

se her http://elm-chan.org/works/vlp/report_e.html denne fyr gjorde det hele! ps den idé med Lissajous courbes har prøvet en ven, men er kompliceret og ikke helt lineær .. men igen .. laseren skal være meget kraftig for sådan en lille gevinst ... er det bedre at bruge flere billige lasere i et anden konfiguration .. Chan er MAN!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back