Skift GTO thyristor for 3-faset inverter

P

pns2050

Guest
Hej, jeg forsøger at gøre mit Senior årigt projekt, der er en DC til trefaset AC inverter. Jeg forsøger at nå dette ved hjælp af Gate slukke tyristorer (BT-157) og PIC16f88 for at udløse. Problemet er, at PIC ikke udsende negativ spænding, der er nødvendig for at slukke GTO thyristorerne. Jeg forsøgte at bruge en op-amp (LM741) i at vende tilstand for omvendt polaritet PIC output, som faktisk syntes at fungere på oscilloskopet, men da jeg forsøgte at slukke / på thyristor er resultaterne ikke var positive. Ville det være muligt at styre dem den vej jeg forsøger eller skal jeg kigge til en anden retning? Jeg brugte en masse tid på at forsøge at finde ud af dette og kan ikke få det til at virke, ville enhver Tip / Idea blive værdsat. Tak

Hvorfor du gerne vil bruge sådan en komponent, da der kan være alternativer (IGBT)? Det "problem" med GTO er, at du er nødt til at trække masser af strøm ud af porten (i kort tid) for at få det i off-tilstand igen. Dette kræver, at du kører porten under katoden niveau.

I mit universitet, de allerede havde en enkelt fase inverter med IGBT, så min tilsynsførende ønskede at gøre det ved hjælp af thyristor-og også gør det tre fase. Jeg fandt det interessant, så jeg startede denne idé. Siger du, er det ikke muligt at have den ønskede effekt med de aktuelle komponenter?

Hej, jeg forsøger at gøre mit Senior årigt projekt, der er en DC til trefaset AC inverter. Jeg forsøger at nå dette ved hjælp af Gate slukke tyristorer (BT-157) og PIC16f88 for at udløse. Problemet er, at PIC ikke udsende negativ spænding, der er nødvendig for at slukke GTO thyristorerne. Jeg forsøgte at bruge en op-amp (LM741) i at vende tilstand for omvendt polaritet PIC output, som faktisk syntes at fungere på oscilloskopet, men da jeg forsøgte at slukke / på thyristor er resultaterne ikke var positive. Ville det være muligt at styre dem den vej jeg forsøger eller skal jeg kigge til en anden retning? Jeg brugte en masse tid på at forsøge at finde ud af dette og kan ikke få det til at virke, ville enhver Tip / Idea blive værdsat. Tak
u kan holde lågen med en fast neg Bais og PIC vil tilsidesætte det ved POS impulser, nogen måde neg udbuddet fase vil skudt ud af GTO. se

Jeg skal nok prøve det .. Enhver flere ideer? Brug op-amp i inverterende tilstand vil ikke gøre det arbejde? Ved min lille erfaring, at det ikke, men jeg kunne gøre noget forkert ..

Meget sandsynligt, at du ikke er i stand til at trække tilstrækkelig strøm ud af porten for at slukke det hurtigt nok, som "porten slukke gevinst" er lav. Hvis du kører på 2A anode strøm, kan du kræve en negativ gate aktuelle puls på over 0.5A at bryde låsende tilstand hurtigt nok. Du har helt sikkert brug for at vide driften af ​​GTO thyristor, før du bruger den. Prøv en søgning med: Gate slukke Thyristor gevinst

WIM ... PNS .. Venligst tjek mit link indsendt og u vil forstå. nu dit problem er, hvordan RUC vil gate seks 6 GTO Alle porte isoleret fra hinanden. Svaret er 6 opto isolatorer.

dselec tak, vil jeg læse denne i detaljer og give det et skud .. Jeg vil sende noget resultat jeg får

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back