skifte kondensator og serier batteri udligning

till kender jeg ikke finde svaret på mit spørgsmål [ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- Indlæg tilføjes 12:16 ---------- Forrige post var på 11:53 ------ ----[/SIZE] [/color]
Jeg ved, at TXI = CxV, men jeg er forvirret, kan den strøm, der kan et batteri (3.3V, 10Ah) give overstige 10 A, hvis en kondensator er tilsluttet direkte til batteriet? for at reducere den tid, opladning af kapaciteten?

Jeg svarede, at spørgsmålet i Post # 2 for det foregående tråd. Du har undladt at give nogen yderligere oplysninger overhovedet om batteriet, bortset fra at det er "lithium ion" og angiveligt normeret til 10AH (Ampere-time). Efter al sandsynlighed, er svaret på dit spørgsmål "Kan batteri giver mere end 10A nuværende" er Ja . John

Jeg svarede, at spørgsmålet i Post # 2 for det foregående tråd. Du har undladt at give nogen yderligere oplysninger overhovedet om batteriet, bortset fra at det er "lithium ion" og angiveligt normeret til 10AH (Ampere-time). Efter al sandsynlighed, er svaret på dit spørgsmål "Kan batteri giver mere end 10A nuværende" er Ja . John
det er batteriet [url = http://www.chinaheadway.com/en/productsh.asp?id=187] Headway batteri, lithium batteri, Power Lithium batteri, E-cykel lithium batteri, E- motor cykel Li-ion batteri, E-bil lithium batteri, Auto Start lithium batteri, stort udstyr ekstra lithium batteri, ekstra nødstrøm lithium batteri, lithium [/url] Jeg ved, at batteriet kan producere mere end 10A, men hvis en kondensator forbindes, behøver den kapacitet absorbe mere 10A for at oplade den?

Her er automatiseret lommeregner til opladning af kondensator [url = http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/capchg.html # C1] Opladning af kondensator [/url] Prøv selv ....... ....... med R = 0.1ohm _ C = 470μF _ Ustart = 3.3V RCtime konstant = 47μs til tiden = 0 ................... Icharge = 33A på tidspunktet = 10μs .............. Icharge = 26.7A på tid = 50μs .............. Icharge = 11.4A på tid = 100μs ............. Icharge = 3.9AI tror startstrøm er mindre end denne (kemiske reaktioner i batteriet har decelerative funktion) hilsen Kak

Her er automatiseret lommeregner til opladning af kondensator [url = http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/capchg.html # C1] Opladning af kondensator [/url] Prøv selv .............. med R = 0.1ohm _ C = 470μF _ Ustart = 3.3V RCtime konstant = 47μs til tiden = 0 ................... Icharge = 33A på tidspunktet = 10μs .............. Icharge = 26.7A på tid = 50μs .............. Icharge = 11.4A på tid = 100μs ............. Icharge = 3.9AI tror startstrøm er mindre end denne (kemiske reaktioner i batteriet har decelerative funktion) hilsen Kak
Jeg forstår dette, men når jeg tilslutter direkte kondensator til batteriet, withour modstand, er kapaciteten obsorbe nuværende mere Derefter 10A (fra batteriet?

Den oprindelige ladestrøm er styret af batteri og kondensator serier modstand og yderligere resististive og reaktive kredsløb impedanser. Under forudsætning af batteriet og kondensator impedans kan beskrives ved en enkelt seriemodstand (hvilket ikke er helt sandt) og kredsløb induktanser kan ignoreres (afhænger af opsætning), kan den afgift operation kan beskrives ved en simpel eksponentiel funktion. Hvis induktans spørgsmål, får du en anden ordens differentialligning med størst sandsynlighed oscillerende løsning. Så hvad gør du behøver at vide for at besvare spørgsmålet præcist? - Batteriets indre modstand. Ifølge databladet, vil det være lavere end 22 Mohm til at rumme mindst den maksimale angivne afladningsstrøm på 150 A - kontakten og ledninger modstand og induktans - kondensatoren serie modstand (ESR) eller mere præcist, er det frekvensafhængige impedans og respektive tilsvarende kredsløb kender du de nævnte parametre? Udover at beregne expectable indledende nuværende og ladestrøm bølgeform, kan det være rimeligt at kontrollere, hvis batteriet, kondensator eller andre dele af kredsløbet kan blive beskadiget af ladestrømmen beløb.

Den oprindelige ladestrøm er styret af batteri og kondensator serier modstand og yderligere resististive og reaktive kredsløb impedanser. Under forudsætning af batteriet og kondensator impedans kan beskrives ved en enkelt seriemodstand (hvilket ikke er helt sandt) og kredsløb induktanser kan ignoreres (afhænger af opsætning), kan den afgift operation kan beskrives ved en simpel eksponentiel funktion. Hvis induktans spørgsmål, får du en anden ordens differentialligning med størst sandsynlighed oscillerende løsning. Så hvad gør du behøver at vide for at besvare spørgsmålet præcist? - Batteriets indre modstand. Ifølge databladet, vil det være lavere end 22 Mohm til at rumme mindst den maksimale angivne afladningsstrøm på 150 A - kontakten og ledninger modstand og induktans - kondensatoren serie modstand (ESR) eller mere præcist, er det frekvensafhængige impedans og respektive tilsvarende kredsløb kender du de nævnte parametre? Udover at beregne expectable indledende nuværende og ladestrøm bølgeform, kan det være rimeligt at kontrollere, hvis batteriet, kondensator eller andre dele af kredsløbet kan blive beskadiget af ladestrømmen beløb.
Det er en af de bedste svar, som jeg fundet, men batteriet indre modstand er (hvis batteriet er fuldt opladet 3.3/10 = 0,33 ohm) ikke 22 Mohm

men batteriet indre modstand er (hvis batteriet er fuldt opladet 3.3/10 = 0,33 ohm) ikke 22 Mohm
Det er klart en forkert antagelse. Hvad er meningen med 60A og 150A numre i databladet efter din mening? Typisk er den indre modstand er endnu lavere end 22 Mohm, ellers vil der ikke være fare for at overskride en maksimal afladningsstrøm. PS: Jeg har tidligere overset specifikationen af Ri <6 Mohm i databladet.

Det er klart en forkert antagelse. Hvad er meningen med 60A og 150A numre i databladet efter din mening? Typisk er den indre modstand er endnu lavere end 22 Mohm, ellers vil der ikke være fare for at overskride en maksimal afladningsstrøm. PS: Jeg har tidligere overset specifikationen af Ri <6 Mohm i databladet
ah, så den indre modstand kunne være.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back