skifte mellem batteri og strømforsyning til at køre bil stereoanlæg

C

credfern8807

Guest
Så jeg gør en køler stereo med en bil receiver, som jeg ønsker at køre ned af en computer strømforsyning og et batteri, når en forretning er ikke tilgængelig. Jeg vil gerne stille et skifte mellem batteriet og strømforsyningen til at vælge hvilken strømkilde jeg vil gerne bruge afhængigt af situationen. Mit spørgsmål er 1) Kan jeg gøre dette og 2) præcis, hvad slags switch behøver jeg. Tak

1. Ja 2. En switch, der kan håndtere strømmen din modtager bruger, ville jeg gå efter en 12V 20A enkelt polet switch. Hvis du bruger et relæ kan du oprette forbindelse sin spole til strømforsyningen og tråd kontakter så når strømforsyningen er tændt, dens fodring modtageren, og når dens start, batteriet overtager automatisk. En 12 V enkelt polet overgang relæ med 20A kontakter. Frank

så jeg alt hvad jeg behøver, er en SPST on / off-knap og en SPDT relæ bedømt højere end bilens stereoanlæg receiver? (Sikringen er 10A så over dette?) Også, jeg forbinder en 80mm blæser til systemet (12V DC 0.18A) og vil gerne gøre det samme for denne. Kan jeg bare wire blæseren til den anden side af kontakten og få den tænde med resten af systemet, eller skal jeg brug for en anden switch / relæet til dette også?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back