skiftende x-aksen i spøgelse

E

ee484

Guest
Hej alle, jeg i øjeblikket har problemer med at fastsætte nogle DC driftsparametre som min x-aixs i Spectre. Sige, jeg gør feje DC med Vdc, og det giver spænding til simpel diode-tilsluttet NMOS. Da jeg fejer med Vdc = Vgs, kan jeg kun plotte en graf med en fast x-aksen, hvilket er Vgs. Selvfølgelig kan jeg bruge en lommeregner for at ændre y-aksen frit. Men jeg ved ikke, hvordan man kan ændre x-aksen til andre parametre end Vgs i denne sag. I Hspice. par () vil gøre dette job. Men jeg ved ikke hvordan man gør i Spectre. Please hjælp mig ud. På forhånd tak! BJ

Lad os sige, du feje Vgs i DC analisys og gøre en Vds feje i en parametrisk analisys. If du plotte Ids du vil have Vgs for x-aksen og flere plot for the differents Vds. Åbn regnemaskinen, og med "familie"-knappen vælge en af kurven. Så i sin særlige funktion, skal du vælge "værdi" og indtaste Vgs værdi u vil (lad os sige 1V). Push plot. Du vil have en kurve med VdS værdi på x-aksen og Ids på y-aksen, svarende til Vgs = 1V. Jeg er ikke sikker på det er, hvad du ønsker at gøre. Hvis ikke kan u give flere detaljer, så vi kan prøve at finde ud af løsningen.

Tak, de teknikker, du foreslog, var meget hjælpsom. Faktisk, hvad jeg ønskede at gøre, var følgende. Jeg ønsker at plotte "gm / ID Vs. Vdsat". Men jeg kan ikke feje Vdsat. Hvordan kan jeg gøre Vdsat være min x-aksen? (For eksempel, da jeg er fejer Vgs, Vdsat = VGS - femte, og dermed hvis krop effekt ignoreres, jeg bare nødt til at trække femte fra Vgs feje Men, hvordan kan jeg gøre Vdsat = VGS -. Femte som min x-aksen) Dybest set, jeg vil gerne vide, hvordan man laver en enhed for standsning som min x-aksen. Tak for din hjælp! BJ

Sorry for ikke at besvare før. Faktisk har jeg ikke fundet løsningen endnu, at hvorfor. Men jeg fik et nyt spor. Fra Lommeregner, åbner browseren. Hvis du har en DC feje, vil du have i træet: PSF - DC-op - derinde kan du finde din transistor og de parametre, men jeg er ikke sikker på, hvordan plot endnu. Et andet spor er "OP" knappen. Vælg transistoren, og du kan vælge at plotte den interne parametre. Men endnu en gang det er ikke x-aksen. Jeg vil fortælle dig, hvis jeg fandt vejen. Undskyld

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back