D
dnarenderreddy
Guest
hej alle, mit navn er narender, en b.tech sidste år grad. IAM laver mit projekt på før piad energimåler. Jeg står over for en problemer med design. kort om mit projekt. vil der være en energimåler ic som wil være at omdanne instantaneeous belastning i bælgfrugter og en microcontroller, der vil blive medregnet dem pulser, og når nogensinde optællingen bliver 1500 impulser derefter nogle tæller øges og er skrevet ind i serisl EEPROM chippen. nu, når nogensinde tælleren er lige til mindre end 1500 pulser og der er en strømafbrydelse, vil alle RAM-indholdet er tabt. Jeg er EA alt 1 kwh tabt. så det vil jeg have til at designe en effekt backup enhed (fra batery), som vil afsløre en strømafbrydelse og Swith om meget hurtigt, når der er strømsvigt, og jeg vil skrive en afbrydelse service rutine at skrive indholdet af disken i den serielle EEPROM, og efter at min ryg op (fra batteri) enhed også bør lukke ned. og om magten genoptagelse jeg burde tage værdierne fra den serielle EEPROM og derefter begynde at tælle derfra. hvordan kan det gøres, uden flygtige RAM er ikke en økonomisk en så jeg kan ikke gå efter det. kan nogen hjælpe mig med nogle andre lavprisselskaber kredsløb og få mit formål løst. sorry for mit engelsk. tak på forhånd.