skrives på SD-kort

S

SWETA

Guest
Hej alle,
Jeg arbejder på grænseflade SD / MMC-kort til ATmega 32 .. for den samme Jeg bruger elm-chan's

http://elm-chan.org/fsw/ff/00index_e.html

kode for implimenting de FATfile system på kortet ...
Nu så langt som at oprette, åbne, lukke og læse filen, er jeg med held i stand til at gøre det ... men jeg er problemer i at skrive om den fil, der er skabt på kortet ..
Min bekymring er ..
Er skriftligt på kortet har at gøre med kortets størrelse eller med de FATfilesystem type, der er blevet implimented på kortet.
Jeg har formated kortet i FAT12 mode via koden kun .. jeg har ikke formated det via pc, da det missalligns sektorer ..
kan en hvilken som helst tyder på en vis måde, gennem hvilket jeg kan gøre skriftligt på kortet ..
ethvert forslag ville være en stor hjælp ..

du kan bruge Winhex redigere flytbar disk.og du kan få adgang til SD-kort med USB Card Reader ...
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

hi rupesh,

tak for den hjælp, selv om jeg har stadig ikke kontrolleres, hvordan denne software værker .. Men den kode, jeg bruger har en funktion til at skrive operation på kortet, og det understøtter andre funktioner og til at kommunikere med kortet .. . alle andre funktioner fungerer fint, og jeg bruger terminal Bray software til seriel kommunikation mellem kortet og MCU .. alle kommandoer jeg sender fra PC via denne ansøgning ..

Nu er du kun foreslå, hvis du bruger winhex er en god løsning i dette tilfælde ...
og så vil jeg gå videre ...

Ja ...Hvis du bruger Winhex behøver du kun USB-kortlæser til F / W i Hukommelseskort.og du kan gøre lave format Memory ved at udfylde FF/00 i alle sektorer.

det vil løse dit problem "missalligns sektorer .."[/ b] "Er skriftligt på kortet har at gøre med kortets størrelse eller med de FATfilesystem type, der er blevet implimented på kortet." [/ b]

Ja Mindste Filstørrelse er afhængige af kortet Størrelse, NO af sektionen og fedt ...

http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back