slidset optisk switch

J

jayanthyk192

Guest
Hej, Jeg bruger en slidset optisk switch at jeg sikrede fra en diskette drive.i fik også et dataark i en komponent svarende til mine.the modtageren er en transistor. kan nogen venligst hjælpe mig med at designe et skift ved hjælp af dette? Dette er hvad jeg tænkte: når IR-lys er max. Den Vce af transistor er 0V.when IR lys er min. VCE = Vcc (5V). Dermed modstand kan være af 1KΩ værdi, således at max værdi af de nuværende = 50mA. Venligst help.thank dig.

Du er dybest set korrekt, men transistoren ikke forhold, medmindre lys fra LED passerer gennem sprækken og falder på det. Når den ikke er ledende, vil VCE anledning til forsyningsspændingen, når det fører det skulle falde til omkring 0.2V. Din matematik er forkert dog fra 5V, strømmen gennem en 1K modstand vil blive 5mA, ikke 50mA! Brian.

Du er dybest set korrekt, men transistoren ikke forhold, medmindre lys fra LED passerer gennem sprækken og falder på det. Når den ikke er ledende, vil VCE anledning til forsyningsspændingen, når det fører det skulle falde til omkring 0.2V. Din matematik er forkert dog fra 5V, strømmen gennem en 1K modstand vil blive 5mA, ikke 50mA! Brian.
tak for svaret. så vil mit kredsløb arbejde? og ja den nuværende er 5mA som du fortalte og ikke 50mA. :-D

Du har ikke vist nogen kreds! Hvis du ikke placerer noget i pladsen, det virker bare som en normal opto-kobling. Når du passerer strøm gennem lysdioden side, transistor side begynder at adfærd. Den eneste forskel mellem en normal opto-kobling og en slidset en er evnen til at afbryde lysstrålen af en ekstern skjold. Så hvis LED var forbi aktuelle, og du også placeret noget i sprækken, da intet lys kunne nå transistor, ville det stadig ikke adfærd. Brian.

undskyld, her er den simple kredsløb og datasheet.the kredsløb fungerede rigtig well.thank dig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back