Smart TM1 GSM-modul hjælp

Q

quangtien

Guest
Jeg er studerende laver et projekt med GSM-modul. Jeg har købt SmartTM1 fra Telit. Det kan findes på dette link [url = http://www.mikroe.com/eng/products/view/577/smarttm1-board/] mikroElektronika - SmartTM1 Board - Teltonika TM1 GSM / GPRS udviklingsværktøj [/url]. Jeg kan ikke sende AT kommandoer til denne GSM-modul. Jeg har vedhæftet min kode her. Mit program stopper eller andet sted på sending_atc (at0), da LCD-skærme lcd2 og lcd3 alene. Jeg ved ikke, om min hardware-forbindelse eller mit software fik problem. For mit hardware-forbindelse: 1 Strømforsyning jeg bruger 9V batteri, jeg fik forvirret om + / - tegnet sag coz jeg kan ikke finde + / - tegn på brættet. 2 Power Jumper sat til 5V 3 2x5 ben ud. Ved at skifte om SW1 og SW5, bruger jeg pin7 som RXD og forbindelse til RC6 (TXD) af PIC16F877, og pin6 som TXD og forbindelse til RC7 (RXD) af PIC. Jeg kan ikke finde brugermanualen til denne GSM-modul, kan jeg ikke finde ud af hvad der går galt. Jeg har brug for din hjælp. Enhver feedback eller kommando er meget værdsat. Quang Tien

hej quangtien forsøger at bruge
lcd_strram ((const rom char *) buffer); void lcd_strram (const rom char * str) {while (* str.) {lcd_data (* str. + +);}}
buffer er en pointer til ur besked se også jorden skal være fælles for modem og controller

HI Majoka, Tak for din hjælp. Jeg bruger RS232 at forbinde denne GSM-modul med min PC for at teste det. Jeg bruger Hyperlink. Dog kan min pc ikke genkende det. Har jeg brug for driver til det at blive anerkendt, da jeg ikke kan få OK respons efter afsendelse? Kan jeg teste det ved ikke at bruge HyperTerminal? Dejlig dag, Quang Tien

Ingen drivere er nødvendige for GSM moduler. Bare se databladet om baudraten for modem. Senere teste serielle kabel alene ved at gøre loopback test. Hvis det ikke virker så ændre TX og RX i stikket den ene side og se den igen. nogle modem bruger lige kabel og nogle bruger på tværs af serielt kabel.

vente et stykke tid at få adgang til netværket, selvom hvis u ikke får OK efter presserende på skift derefter sim og kontrollere, og se også, at GSM ved hjælp af lige og krydser kabler, kan være aktuel, er mindre læse databladet og forbinder denne GSM til ca spænding (det kan 12Vdc 500mA)

vente et stykke tid at få adgang til netværket, selvom hvis u ikke får OK efter presserende på skift derefter sim og kontrollere, og se også, at GSM ved hjælp af lige og krydser kabler, kan være aktuel, er mindre læse databladet og forbinder denne GSM til ca spænding (det kan 12Vdc 500mA)
SIM-kort er ikke forpligtet til at teste grundlæggende AT-kommandoer. uden SIM du kan udføre 'AT', 'ate0' og andre kommandoer. du har brug for sim kun når du gør netrelaterede kommandoer, skal du opdatere dig selv med rette viden

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back