SMPS (PFC) Fase margin mindre end 45 grader

E

eem2am

Guest
Hej,

Jeg tænker på LT1509 Power faktor korrektion IC .... Datablad ...

http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0, C1, C1003, C1142, C1138, P1516, D1119

hvis du så kan se på side 8, figur 3, er det klart, at fase-margin (stiplede) er mindre end 45 grader for frekvenser under Zero få delefrekvensen.

Dette er helt sikkert dårligt design?

Jeg er meget taknemmelig for alle tanker, og tak for tidligere andre svar, som jeg gennemgå med taknemmelighed.

eem2am skrev:hvis du så kan se på side 8, figur 3, er det klart, at fase-margin (stiplede) er mindre end 45 grader for frekvenser under Zero få delefrekvensen.

Dette er helt sikkert dårligt design?

LvW, jeg sætter pris på dit svar, men jeg beder Dem om at genoverveje ...

ved frekvenser under nul få delefrekvensen, skal den fase margin være over 45 grader for stabilitet .......

Jeg føler overbevist om det.

Tænk, hvis den fase margen var nul under ZGXF ...... så skal du vinde større end én, og additiv tilbagemelding ....... det er en anledning til svingning, dvs ustabilitet.

Jeg er stadig overbevist om, at dette datablad er fejl ....

Tak for retsmødet mig ud, jeg er taknemmelig for alle tanker om dette.

Det er den lukket kredsløb svar på en typisk bly-lag kompensation, der ofte anvendes med kontrolsystemer.Det 'stabil uden tvivl.Som en alvorlig ulempe, er det temmelig følsomme over for få variationer.

Til min mening er det ikke meget brug for at kvalificere reguleringssløjferne i henhold til deres fase margen uden at overveje anvendelse, især aktuator og belastning dynamisk og afvigelser.

Hi eem2am,

Citat:

ved frekvenser under nul få delefrekvensen, skal den fase margin være over 45 grader for stabilitet .......Jeg føler overbevist om det.Nej, bestemt ikke.Hvorfor over 45 grader.?Tænk, hvis den fase margen var nul under ZGXF ...... så skal du vinde større end én, og additiv tilbagemelding ....... det er en anledning til svingning, dvs ustabilitet.Nej, også i denne "kritiske"-sagen, ville der ikke være nogen ustabilitet.Måske er det overraskende for dig, men der er punkter, der opfylder de Barkhausen kriterium - og alligevel er der ingen svingninger.oscillation condition, but not a sufficient
one.

Barkhausen kun er en nødvendig
betingelse svingning, men ikke en tilstrækkelig betingelse.(Dette meget ofte er glemt eller endda ikke nævnt i de fleste lærebøger!).NYQUIST criterion to verify stability - and this criterion indicates stabilty !!

På grund af arten af overførslen funktion er under drøftelse (med et nul for at øge fase), du er nødt til at anvende den komplette
NYQUIST kriteriet for at kontrollere stabilitet - og dette kriterium angiver stabilty!Jeg er stadig overbevist om, at dette datablad er fejl ....På grund af ovenstående argumenter: Jeg tror det ikke.

Bortset fra en streng stabilitet kriterium, der er blevet diskuteret af LvW i detaljer, det er sandt, at en under 45 graders fase margin eventuelt resulterer i dårlig regulering handling.Det er også sandt, at den fase karakteristiske nedenfor enhed få har en vis indflydelse på den lukkede sløjfe adfærd, hvis du foretrækker bode grunde til lukket kredsløb analyse.Men det er lidt nytteløst at diskutere dette uden hensyntagen til kravene i en særlig kontrol ansøgning.

Hej,

FVM & LvW,

Jeg sætter pris på din kommentar, men min lære om det er fra den feedback kontrol kapitler af Marty Brown's bog "Strømforsyning kogebog"

Det er klart advarer mod fase mindre end 45 grader for trequencies mindre end den ZGXF.

Det viser en graf, der viser det og sige "overskydende fase" og advarer mod det.

det er jo en kendsgerning, at hvis gevinsten er større end én, og du feedback bliver tilsætningsstof ved indgangen, så youre produktion vil spiral væk ... ustabilitet

eem2am skrev:Det er klart advarer mod fase mindre end 45 grader for trequencies mindre end den ZGXF.

Det viser en graf, der viser det og sige "overskydende fase" og advarer mod det.

det er jo en kendsgerning, at hvis gevinsten er større end én, og du feedback bliver tilsætningsstof ved indgangen, så youre produktion vil spiral væk ... ustabilitet

Her kommer det andet dokument.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Fordi jeg var træt af den vilde gæt om produktion spiral væk, jeg simulerede den belastningstrin svar på et simpelt tilsvarende kredsløb.Du kan se fra den bode plot, der banen karakteristiske er meget lig den lineære ansøgningen.Der er nogle mindre forskelle, som jeg ignorerede store fase fra modulator døde tid.Den belastningstrin svar er endnu bedre end jeg gættet, det er næsten aperiodical.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back