SMPS vs transformless PSU

B

baba_sanfur

Guest
Hej alle,
Jeg har brug for en strømforsyning til et produkt, og i betragtning af to alternativer: transformless PSU eller SMPS.Kan du hjælpe mig i denne beslutning, baseret på din erfaring.

Indgangsspænding: 85-250vrms
Udgangsspænding: 3V
Udgangsstrøm: ~ 40mA

omkostninger - for 1K enhed, bør prisen være ~ $ 0.5 (eller mindre Smile)
Størrelsen af den PSU skal være små, da der ikke er meget plads i produktet, og dermed - det kan heller ikke producere meget varme.

tak,
NIR

Jeg er i færd med en lignende gåde.Min er 90-140VAC til 12VDC-15VDC out 5mA.Jeg fandt en shunt og en diskret HV-regulator, men troede, at jeg ville løbe gennem en transformator mindre PSU.

Et par ting én for 3V du helt sikkert kan ikke bruge en ZENER shunt.Zeners har en meget bløde knæ ved at lave en spænding givet din bredt indgangsspænding din ZENER nuværende vil variere meget, og så vil din ZENER spænding.(for transformerless)

En transformerless (kapacitiv dropper) forende Brug en regulator (diskrete eller tre terminal) på problemet ville være indgangsspændingen til tilsynsmyndighederne vil variere meget med din linje spænding sandsynligvis overstiger max input fra alle tre terminaler regulator jeg kender ved høje linje i (med undtagelse af måske TL783). Så dybest set du ville være ved hjælp af en diskret regulator og måske med LM385-1.25V reference.Du vil sandsynligvis være nødvendigt at bruge en TO220 pack til pass enheden.Du kunne jeg gætte på forhånd regulere med at aktivere de input til din 3 Terminal reg men det vil stadig være temmelig dissipative for shunt.Af den tid du også overveje kondensator tolerancerne for din x2 linje hætter det ville sandsynligvis være billigere og mindre dissipative at bruge en offline-controller til et ikke-isoleret Buck eller Buck / løft.Med hensyn til om ikke du kunne ramme din 50-cent-målet med enten på 1k enheder held og lykke.

En tændt Doubler på input ville reducere input variation, du ville have til at designe din kapacitive PSU.Just en anden mulighed.

Her eller nogle af ONsemis offline controllere med integreret skifte NCP10XX Series.

http://www.onsemi.com/PowerSolutions/search.do?searchString=NCP10&searchType=others&tabbed=Y&clearFilters=Y

ST har en Viper linje og powerint også har flyvelederne for ikke-isolerede line konvertering.Begge har software-pakker til at lette dit design.Gå til der websteder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back