SNR

Hej, svensl
Er der nogen hjælp matlab at bygge en model for løbende tid sigma-delta modulator?Lagt efter 2 minutter:En masse mennesker bruger krydderi model direkte at simulere continous-tid SD modulator.Jeg vandrer, om det er effektivt at gøre det.

Doing SDM simuleringer i Matlab er ganske nemt.Da jeg startede havde jeg et kig på allerede eksisterende modeller.De hjalp mig med at komme i gang og til at udvikle mine egne modeller.
Du kan downloade nogle eksempler fra:

http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/loadFile.do?objectId=2460&objectType=file

Lige arbejde gennem matlab koden, og du vil se, hvordan du beregner SNR.
Også, når du foretager en søgning på tavlen vil du finde komplette matlab rutiner lagt på, hvordan man beregner SNR, THL, sfdr ......

Hej,

Det har været et stykke tid siden jeg dealth med sigma-delta konvertere.Men jeg tror, at en typisk måde at måle SNR (i hvert fald i Matlab simulering, og i IEEE papir) er at bruge et enkelt-tone sinusbølge med amplitude svarende til halvdelen af fuld skala dynamikområde af S / D-konverter og med frekvens svarende til halvdelen passband bredde.Derefter måle peak enkelt tone i spektret af produktion og sammenligne det med det niveau af støj i dit pass-båndet.

Hilsen,
TS

Til Tiger-Shark:
Tak, først.Jeg har allerede studeret nogle IEEE papirer og groft kendt af SNR.Men jeg ved ikke, om jeg skal udforme DSM modul ved hjælp af Matlab og simulere den ved hjælp af Simulink.Hvis jeg skulle gøre det, kan jeg ikke få data fra resultatet af Simulink og så kan jeg ikke caculate SNR.Kan du fortælle mig, om min måde er forkert?

C

cenyunyun

Guest
hej,
Nu er jeg designe et delta-sigma DAC.Men ved ikke, hvordan man kan simulere udførelsen af de delta-sigma modulator gerne SNR.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back