soft-afgørelse dekodning

E

eltonjohn

Guest
Ethvert organ har nogen erfaring med bløde dekodning?
Jeg forsøger at gennemføre en "Pålidelighed Matrix" til senere brug med en Koetter Vardy algoritme, der skal bruges som en frontend af en Guruswami-Sudan Reed Solomon Decoder.

Hej,
Jeg har gjort det sidste år, da jeg arbejdede på KV-algoritmen, så jeg kan hjælpe dig, hvis du stadig brug for ...

Hej jeg har været igennem en masse papirer. Jeg gør algebraiske blød dekodning. Jeg forsøger at gennemføre VLSI teknikker i DSP. Jeg har et projekt, og jeg er blevet pålagt Analog Devices DSP, som er meget langsom 50 mips alene. Altså nogen måde, at jeg kan reducere den algoritme overhead er velkommen. jeg er i færd med at bruge reencoding og også mange assigment hjælp BGMD.Jeg skrev en pålidelighed matrix program. Bruge en Gaussisk PDF. Men jeg tror, at en llr (log likelihood ratio) funktion vil arbejde meget lettere. Har du gjort noget af det.Jeg planlægger at sandsynligvis bruge Nielsen interoplation algoritme.
Nogen forslag er velkommen ..
hilsen

Hej,
med sådanne DSP, den Koetter-Vardy algoritme er en reel udfordring!
Når jeg arbejder på det jeg gennemføre pålidelighed Matrix med Gaussisk PDF som det er gjort af forfatterne.Efter plejede jeg Koetter Algoritme for Interpolation og Roth Ruckenstein algoritme for factorisation.
Bare for at være sikker på, er du forpligtet til at brugte KV algoritmen?
Der er et andet blødt beslutning afkodning til RS-koder, der er bedre i form af forestillinger.Den algoritmen foreslået af Jiang og Narayanan.
De har foreslået at bruge en tro Propagation med og tilpasning af paritet matrix af RS-koder.Det er meget bedre end KV algoritme.Kompleksiteten er stadig vigtig, men jeg tror, det er nemmere at reducere det, end ved hjælp af KV.
BR.

Hej igen

Tak for svaret .. jeg er færdig med den reencoding del ved hjælp af en raderinger kun dekoder og skalering. Konstaterede jeg, at det er vejen til accelarate Galois aritmetisk ved hjælp af Zach logaritmer.Jeg skrev Koetter interpolator.Men jeg tror, at jeg vil forsøge at gennemføre Nielsen interpolator.Det papir, som du foreslog jeg tror jeg har det. Men jeg har brug for at gennemføre teknikker, som har været ude mindst et par år. Der er en masse foreslået nye tilgange, men jeg ved ikke, hvor realistisk disse.Nogle papirer er for korte i forklaringer.

Jeg vil gerne vide, om der er en måde at beregne relaibility af de modtagne symboler med LLRs (log sandsynlighed nøgletal). Pålidelighed for modtagne bits er proportional med værdien af de modtagne bit.Men hvordan man beregner pålideligheden af et symbol fra disse??

Antag, at gradueringen er en BPSK og transmission over en AWGN,
yhe llr om GF (2 ^ q), defineres således:

\ sum_ (i = 1) ^ (q)Kode:

2 * x_i / sigma ^

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back