software skal simulere FPGA design

D

DimaA

Guest
hvad er den bedste software til begyndere, let at bruge, for at simulere FPGA design?

Der er to berømte HDL simulatorer:
Modelsim og ActiveHDL.
Jeg arbejdede med dem begge, og jeg tror, at Modelsim
er bedre, at Active.Det er virkelig et professionelt værktøj.Jeg recomand dig at starte med det og gøre det du indfødte simulator!

Jeg hørte, at ActiveHDL er godt for HDL-kodning, kan du fundet sit miljø som VC.Og Modelsim er god til simulering.Hvis du gør det lille projekt, er modelsim nok til kodning og være det første valg.

Farvel,

Davy Zhu

Den Modelsim er meget god for begyndere, det er meget let at bruge.

Jeg anbefaler du bruger Modelsim.Hvis du laver et lille projekt, skal du blot bruge modelsim XE med kompileret Xilinx's bibliotek.Hvis du laver større projekt, brug Modelsim PE og kompilere din Texas bibliotek manuelt.Hvis du laver et kæmpe projekt, brug Modelsim SE.Jeg er ikke sikker på de forskellige af Modelsim SE og andre lignende simulation software i form af funktionsdygtighed og nøjagtighed.Anyway, jeg arbejder komfortabel med Modelsim SE.

Den ActiveHDL vil være bedre end Modelsim hvis forundersøgelsen ikke bruger BlockRam i FPGA.

hvorfor Xilinx er ikke den bedste?Jeg har altid vidst Texas var den rigtige software, men ser jeg tager fejl.

Nogen bryder sig om at explan dette til mig.Hvorfor AlctiveHDL eller ModelSim.Af den måde, jeg brugte modelsim i VHDL programmering klasse, jeg havde.Xilinx synes grafisk lettere, bedre synes jeg.Er det rigtigt?

Modelsim er mere kraftfuld og samtidig kommer med en masse IDE.

Den Standart dag er Modelsim til mellemstore og store mønstre.
Det vil være godt for enkle design også.
DJD

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back