Software UART til PIC16f877a

A

akhilskb

Guest
Jeg bruger to seriel kommunikation i et enkelt PIC, så jeg har brug for en software UART. Så Kan nogen sende koden for Software UART i PIC16f877a

Er du kodning i assembler eller C? Hvis du bruger en C compiler, hvilken version og selskabets?

CCS compiler har indbyggede funktioner til software serie ...

ja, jeg ved hjælp af C compiler. HI-TECH C compiler til pic 10/12/16 version, MCUs V9.70PLO.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 17:44 --- ------- forrige indlæg var på 17:43 ----------</span></span>
kan du give mig det materiale

check i prøverne kommer med Hi-tech C compiler om software føljetoner .. "\\ Ht-pic \\ prøver"

tak Hussain for dit svar, jeg did'nt få det korrekt. jeg fik det, men dens ikke i orden. Hvad kan jeg gøre ..?

Af den måde, er, hvad hver af de to serielle porte kommunikere med? PC og anden form for sensor, modem, etc.?

Jamen jeg har ikke brugt Hi-Tech compiler, men du kan sende koden her, end vi vil forsøge at løse det ....

Vedhæftet er en blød UART rutine for 16FXXX familie. Jeg har prøvet det, og det virker corretly. Kodes til en 4MHz OSC, så der skal ske justeringer til et andet OSC frekvens. Jeg anbefaler at bruge den bløde UART på havnen med den mindste trafik.

Hej akhilskb, Har du formår at få softUART at indsamle og fungere ordentligt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back