Solar Charge Controller

F

Flavini

Guest
Hej alle, jeg arbejder på en sol-afgift controller til 12v blybatteri. Dette er hvad jeg planlagt: Jeg er oprettelse af en lille omformer, hvis batteri (70Ah) er opkrævet af en 100W panel hele dagen lang (så længe det kræves). Hvis panelet spændingen er> 13V, udgang til batteri = indgangsspænding. Hvis panelet spænding er> 15V og opefter, udgang til batteriet = 14v reguleret af en buk konverter, der kontrolleres af en ATMEGA. Hvis panelet spændingen er <13V, er produktionen afbrudt, dvs Batteriet kan ikke oplades. Hvis batterispændingen er> 13.7v, opladningen er stoppet. Hvis batterispændingen er <13.3v, opladningen er genstartet. Hvis batterispændingen er <11v, er belastningen afbrydes. Jeg har allerede fået sorteper konverteren arbejder. Nu er mit spørgsmål er, er min algoritme okay? Kan den bruges til en effektiv PWM sol laderegulator? Tak.

Jeg brugte solpaneler, der er produceret 23V åbent kredsløb under lyse søn Dette er designet til at oplade et 12 V batteri med ingen ændring er nødvendig, bortset fra at opladningen bør stoppes, når batteriet når 14,5 V eller deromkring. Min laderegulator var en simpel homebrew kredsløb. Det slået en mosfet fra, når batteriet V gik over 14,5 V, og tændt for mosfet når batteriet V var under 14V. Det havde en hysterese virkning, således at ligne en tilspidsning afgift. Batteriet ikke sende nuværende baglæns ind i panelet om natten. Derfor er der ingen grund for dig at tilføje et blokerende diode. Ellers er indbygget i panelet. Jeg kender ikke alle solpaneler, så du skal teste dit panel og batteri setup. Med andre ord, du sandsynligvis ikke brug for at afbryde panelet fra batteriet om natten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back