som er bedre kant trigerring eller niveau trigerring og hvorfor

G

goldy.

Guest
da vi ved, at der er to typer af trigerring niveau samt kanten hvoraf den ene er prefferred og hvorfor. give en ordentlig begrundelse for, hvornår u kan sagde, at dette er bedre. en simpel en, men vigtige spørgsmål om grundlaget for interviewet, så plz ANS det. plz giver ur synspunkter fuldt ud tak på forhånd. takket være en masse venner til at hjælpe mig.

Hej Jeg føler kant udløsning bedre end niveau udløser Problemet med niveauet udløsning Race Omkring tilstand, hvor produktionen staten ikke kan afgøres under niveau udløser Så for at overvinde denne vi GOR kanten udløsning

Med kant udløse du har en nøjagtig tid til at aktiveres flip flop

I den største strøm af synkront digitalt design, er kanten udløser betragtes som den bedste måde. Men da niveauet normalt udløser gennemføres af låse, det koster mindre område.

Tja ... Det afhænger af tha ansøgning. Edge udløsende kan give problemer (real kæmpe store), hvis systemet er støjende (med fejl). Niveau udløsning kan føre til race betingelser. Så det er på designeren til at benytte det mest hensigtsmæssige. Edge udløsning brugt mere almindeligt som glitches er lettere at undgå.

For at opsummere: 1. LEVEL Udløsning: er normalt baseret på låse, der tager approxmiately halvdelen af ​​det areal på flip-flops. Dette er grunden til, den interne arkitektur i de fleste moderne FPGA'er er baseret på låsene (Clive Maxfield - "Design Warrior Guide til FPGA") 2. EDGE udløser: påtager sig et større område, men er mere immune over for fordærv på grund af støj eller uberegnelige forsinkelser i forskellige signaler. Således er både låse og flip-flops (level-trig. & kant-trigonometri anvendes.) I praksis, i forskellige applikationer, og involvere et trade-off, hvilken man skal vælges.

Edge udløsning bedre, hvis dit design er at have meget små glitches. niveau trigerring er ikke så pålidelige, dette er hvad jeg føler.

Edge trigerring er velegnet, hvis dit system har 1 - små lyde 2 - kræver hurtig respons niveau trigerring er det bedst, hvis dit system har 1 - flere støjkilder (lange afstande, støjende inviroment ,...) 2 - kræver langsom reaktion

niveau udløser ikke er nyttig, når state maskiner bliver bygget ....

Niveau udløsning generelt forældet i disse dage .. da vi kan generere næsten glitch mindre ure ved hjælp af præcise stueur ordninger gnerally vi r gå 4 kant udløsning i disse dage ..

Hej, kanten udløsning den kloge løsning, fordi du vil have at vide, på hvilket tidspunkt de data, der er stabil. Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kontakt mig. Regards, N. Muralidhara CRL-Bel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back