sorteper konverter med microcontroller

• Thread starter eng.hasan.power
  • Start date
E

eng.hasan.power

Guest
Kære Alle;

Jeg har brug for at gøre en strømforsyning ud variable 0-18 V og 0-3A fra 220v AC

hvad
er den måde, jeg skal gå igennem??
im lidt bekendt med sorteper konverter, og Motorola controllere og PIC-controllere, men jeg foretrækker FreeScale-Motorola -

Jeg er nødt til at gøre det ved at microcontroller ikke en særlig IC,

spørgsmålene er.
1 - er der andre måder at gøre det; w / o Buck konverter?
2 - og hvis svaret NEJ, hvordan kan jeg gøre det ved Buck, jeg gøre Buck konverter én gang, men uden feedback, hvor jeg skal erstatte de spænding sensor, og hvilke aktuelle føler jeg skal bruge-modstand f.eks-, og hvor kan jeg placere det

hvilken som helst hjælp vil blive værdsat;

eng.hasan.power wrote:

1 - er der andre måder at gøre det; w / o Buck konverter?

Hvis du har brug for det i nogle andre projet så kan du få klar-gjort DC-DC-konvertere til rådighed i bred vifte af spænding, nuværende og magt ratings.Hvis du gør dette sig som et projekt, så sorteper konverter er det enkleste af alle step-down omdannere.Som kender foreslået Lineær reguleringsmyndighederne er ok, så længe Deres magt kravene er ikke så høj og ordentlig termisk forvaltning er gjort.Henvisningen til den lineære regulatator kan være forsynet med en DAC, hvis de er tilgængelige eller bare gøre med et af de registeransvarlige havne og et vejet modstand stigen.

Du kan bruge en simpel modstand adskillelsesstolpen at måle output spænding ved den belastning, være omhyggelig med at vælge et forhold, således at når Vo er på 18 V din ADC bør ikke se mere end 5V eller hvad du ADC kan modstå.

For nuværende måling bruge en 0,1% eller bedre 0.1-0.5 ohms modstand afhængigt af støj til stede i dit kredsløb, højere modstand er ok, så længe du ved, hvilken type belastning spænding og strøm du har i sinde at levere.

For kontrol, bare prøve, og den spænding og justere arbejdscyklus herom, kan du måle caliberation kompensationskøb under afprøvning og senere program dem i microcontroller.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back