spænding over modstanden

Y

yahaa

Guest
Jeg har 2 spænding kilder siger, 10v og 15v connnected parallelt
og en modstand er forbundet med i serie med en kombination

hvad vil spændingen over modstanden og hvad r de skridt, der er involveret ?????
confign er
|-----------------------
| | |
| | |
10v 5V modstand
| | |
|------------------------

Din tegning syntes ikke at komme ud til højre ...

Correct me if I'm wrong, men du ville ikke sætte 2-kilder parallelt nogensinde ville du?Medmindre selvfølgelig, hvis det er batterier af samme spænding til at trække mere strøm.Jeg har ikke taget grundlæggende kredsløb i omkring 3 år nu, men jeg husker den prof..siger du aldrig lagt 2 spænding kilder i forskellige størrelser sammen parallelt.

Undskyld - Jeg er ingen hjælp.Jeg er bare nysgerrig på, hvorfor du ville gøre det ...

Yahaa,
| IAngel | er rigtigt.Du behøver egentlig ikke ensbetydende med, at de 2 spænding kilder er forbundet direkte parallelt, gør du?Hvis du mener, at modstanden (R) er tilsluttet mellem de 2 spænding kilder, så de nuværende vil være (15-10) / R = 5 / R.
Hilsen,
Kral

Nå dit spørgsmål er ikke klar, men stadig IAM skal nok fortælle dig en enkel method.Use superposition theorem.First finde spændingen med en kilde, og derefter med other.after, der oven i de to resultater og du vil få svaret.

Hi guys

normalt denne konfiguration for batterier er ikke fulgt ............. dette blev spurgt i et konkurrencepræget eksamen thats hvorfor

og når jeg anvender superpositin theorm for hver spændingskilde den anden spændingskilde er kortsluttede jeg dont kende hvor hen til videre (jeg får strøm gennem modstanden som 0)

Måske u kunne sende eksamen spørgsmål her .. jeg er temmelig sikker på, at mange gerne vil hjælpe ..

De spændinger kilder i almindelighed vil ikke blive vist i parallel, kun spændingsfaldet gennem nogen belastninger kan vises i parallel, ligesom spændingsdeler.Pls vedhæfte den faktiske pic af spørgsmålet.

Hilsen,
Suria

Når to spænding kilder er forbundet parallelt, den resulterende spænding over opsætningen er den mindste af de to.

Som på billedet, 1000V | | 2v den deraf er 2v.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Til yahaa
u havde bedre uploade ur ansøgning ordning, så alle vil ikke gætte tilfældigt og give ua god guide!

i diagrammet, som Lord Loh.

whats spændingen over en 2k modstand forbundet parallelt hele 2v batterry?

I dont enig med hr. Lord Loh.
Vi dont have ideel magt, og vi kan ikke i stand til at parallel to af dem.
Hvis 2 Zener Voltage paralled med hinanden,
lavere Zener Voltage er dominerende EFECT.men i tilfælde af ideelle Voltage kilde!!

Når der er kun to komponenter, parallel og serie gør ikke nogen forskel.Og hvis du kun har en modstand af en tilstrækkelig høj værdi (der går mindre strøm end hvad der kan leveres af spændingskilde - dit batteri) spændingsfaldet i hele skal være det, der anvendes på tværs af det.

dvs.2v spændingsfald.Til Davood Amerion:

Jeg har prøvet dette med strømkilder i laboratoriet og fik mindre af de to spændingsniveauer.

Lord Loh,

Din strømforsyning nok havde en vis form for strømbegrænser eller nogle sikkerheds mekanisme.Dybest set strømforsyninger automatisk begrænset deres nuværende (som at placere en modstand mellem de to leverancer).

Hvis du tilslutter strømforsyninger sideløbende med forskellige spændinger, der ikke har disse ting (de har ikke meget udgangsimpedans) ting bliver varme og blæse op, og du betaler for to nye strømforsyninger (måske bare sikringer slag, hvis du er heldig ).

Du kan ikke sætte to ideel spænding kilder til forskellige ratings parallelt (solidt forbundet) som andre har nævnt.

Okay, fint ...

Jeg simuleret kredsløbet i SPICE og fik kabling resultater ...

Men så vidt som svaret på et mål type spørgsmål i en optagelsesprøve, er jeg gætter man skulle krydse af den laveste af de to værdier.

Nogen måde yahaa, var eksamen mål type?Har du har en A, B, C, D mulighed?

Hi guys

godt valg var
5V, 10V, mindre end 5, b / w 5 og 10 og mere end 10

Bare for clearing af emne; forestille mig lignende spørgsmål:
når du kortslutning den ideelle strømkilde,
hvad er udgangsspænding ?!!!!

hej
vedrørende alle ovennævnte, hvis jeg skal vælge et svar Jeg vælger nedenfor 5v svar, da de to strømforsyninger vil eithe nedlukning eller sprænge, at modstanden spænding 0

hilsen

SPICE simulationer at være tro, at svaret skal være mellem 5v og 10v ...

Men min lærer fortalte mig, at det nederste af de to elektromagnetiske felter fortsætter.Jeg tror jeg skal have for at finpudse mine tanker om emnet.

Hvis vi kort en ideel strømkilde, spændingen er nul nuværende er uendelig, og effekt P = I * V er nul.

Kære Lord Loh.
Pr. definition ideal (DC) spændingskilde er fast og kan ikke nulstilles!
Hvordan kan du forklare det?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back