spænding-til-strøm konverter chip til oscilloskopet XY-mode?

W

Walters

Guest
spænding-til-strøm konverter chip til oscilloskopet XY-mode til kurve sporing?

Ved hjælp af et oscilloskop i XY-mode er spænding verically og spænding horzontally

Mit mål er at bruge oscilloskopet til at gøre kurven sporing eller komponent characterists lide, hvad en signatur analyse test gearet gør

Hvis jeg sætter min oscilloskopet i XY-mode og prøve at måle en modstand det ikke Curve spor, hvis jeg forsøger at måle en kondensator det ikke kurve spor enten

Har du til at tilslutte en AC-generator til modstand eller en kondensator, når du laver kurve spore på oscilloskopet? Eller bruge en strømforsyning hookup op til den del, der buede spor?

Så kanal # 1 på oscilloskopet er indstillet til den lodrette display for spænding
Kanal # 2 på oscillscope er indstillet til horizontial display for spænding

Hvis jeg bruger en spænding til strøm omformere chip på kanalen # 2 vil oscilloskopet kunne gøre V / I kurven sporing?(Jeg vil have en løbende oscilloskop sonde også)

Du behøver ikke nogen aktuelle sonde, hvis du ved, hvordan rammerne fungerer, synes du ikke.

På Y du har brug for måling af spænding.På X du har brug for en rampe spænding.
Hvert andet signal end spænding skal konverteres til spænding (dvs. ved hjælp af en simpel nul dråbe nuværende til spænding konverter med OA).

For en kurve opsporing du har brug for en variabel spænding (rampe) anvendt på X input og gennem en spænding til strøm omformere anvendes til DUT (enhed under test).De DUT respons (som er en spænding) vil blive anvendt på Y-indgang.That's all.

Kan du give mig en blok diagram, hvordan jeg skal tilslutte denne up please?Blokdiagram:1.) Strømforsyning sat til 5 volt går til den ene side af den modstand eller en kondensator (DUT)
2.) Oscilloskop Y kanal går til den ene side af modstanden, hvor de 5 volt er på
3.) Sæt en funktion generator for en rampe spænding går til den anden side af modstanden (DUT) eller en kondensator (DUT)
4.) Oscilloscope X kanal går til den anden side af den modstand eller en kondensator
5.) Sæt spænding til strøm omformere IC chip inbetween den Oscilloscope X-kanal og (DUT)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back