N
noiprocs
Guest
Jeg er i øjeblikket at udforme et kredsløb, der vil blive anvendt som et signal hårbalsam til en data-logger.Det vil være at måle den aktuelle forbrug af en batteridrevne enhed.Jeg planlægger at bruge en 4ohm modstand til at konvertere de nuværende i ca 100mV (på 25mA) og derefter supplere med en opamp.
Thats alle OK, heres problemet:
Enheden skifter til / fra en radio-chip, der bruger 25mA.Den bruger ca 10uA når den
er slukket.Det tænder for 100us; prøvetagningsperiode af data-logger er 500us!Naturligvis de data-logger kunne helt glip af spike!Hvad jeg gerne vil gøre, er at opbygge en form for gennemsnitsberegning kredsløb, således at spidsen vil altid være taget til fange (måske i 2 prøver), så jeg er stadig i stand til at finde ud af den energi, der forbruges af enheden.
Er der nogen har nogen ideer eller beregninger, at jeg bør følgende?
tak
Thats alle OK, heres problemet:
Enheden skifter til / fra en radio-chip, der bruger 25mA.Den bruger ca 10uA når den
er slukket.Det tænder for 100us; prøvetagningsperiode af data-logger er 500us!Naturligvis de data-logger kunne helt glip af spike!Hvad jeg gerne vil gøre, er at opbygge en form for gennemsnitsberegning kredsløb, således at spidsen vil altid være taget til fange (måske i 2 prøver), så jeg er stadig i stand til at finde ud af den energi, der forbruges af enheden.
Er der nogen har nogen ideer eller beregninger, at jeg bør følgende?
tak