Spænding /

N

noiprocs

Guest
Jeg er i øjeblikket at udforme et kredsløb, der vil blive anvendt som et signal hårbalsam til en data-logger.Det vil være at måle den aktuelle forbrug af en batteridrevne enhed.Jeg planlægger at bruge en 4ohm modstand til at konvertere de nuværende i ca 100mV (på 25mA) og derefter supplere med en opamp.

Thats alle OK, heres problemet:
Enheden skifter til / fra en radio-chip, der bruger 25mA.Den bruger ca 10uA når den
er slukket.Det tænder for 100us; prøvetagningsperiode af data-logger er 500us!Naturligvis de data-logger kunne helt glip af spike!Hvad jeg gerne vil gøre, er at opbygge en form for gennemsnitsberegning kredsløb, således at spidsen vil altid være taget til fange (måske i 2 prøver), så jeg er stadig i stand til at finde ud af den energi, der forbruges af enheden.

Er der nogen har nogen ideer eller beregninger, at jeg bør følgende?

tak

Jeg er ikke sikker på, hvis jeg fik alle dine krav.Ikke desto mindre er mit spørgsmål:
Har du overveje allerede en slags MEDIAN filter?
Det er ikke-lineær anordning, som er i stand til at annullere impulsstøj spidser uden at påvirke signalet kanter (som normalt er prisen for low pass filtrering)?

Jeg kan forstå, at ønsker at måle den reelle gennemsnitlige nuværende snarere end spidsværdien af strømmen.I dette tilfælde vil en simpel low pass ville hjælpe.

Mit krav er at måle den samlede effekt forbrug over en længere periode.

En median filter ligner det vil fuldstændig fjerne spidsen, som ikke er, hvad jeg egentlig ønsker at gøre.

FVM - Jeg er enig i, et lavpasfilter kan være den bedste løsning - jeg vil behovet for at sikre, at spidsen var fladtrykt kun til et niveau, hvor jeg kan måle det på et lavt samplingfrekvens.For hver prøve ville jeg være i stand til at finde ud af det gennemsnitlige elforbrug over at prøvetagningsperiode.

Har du en idé om, hvordan jeg ville beregne cutoff af en RC?

Den mindste tidskonstant afhænger af den acceptable fejl i gennemsnit aktuelle måling.Du kan beregne det nøjagtigt fra low pass puls svar.For det første for low pass,
skal den maksimale fejl er lig med forholdet mellem prøvetagningsperioden og tid konstant i et groft skøn, 5 ms giver 10% og 50 ms 1% maksimale fejl med 500 os prøvetagningsperioden.Hvis du ikke har brug for et bestemt tidspunkt beslutning, første ordre bør OK

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back