D
dumdum123
Guest
Hej! Kan nogen skubbe mig i den rigtige retning med en følgende design? Jeg har brug for at bygge en spænding, der har en produktion med conrollable procentdel fra en variabel reference spænding. Jeg har brug for at kontrollere spændingen kilde med en CPU (med PWM, DC-spænding eller ekstern DAC), potentiometre er ikke løsningen for at kontrollere, undtagen digital potter. For eksempel: Vout = x * Vref Vref konstant varierer et sted mellem 12-14V (spænding fra bilens batteri med generator on / off) x = 0,25 til 0,75, jeg har simuleret mange slags op-amp diagrammer og sådan med nogen løsning. De skiftende Vref er problemet, få ændringer med det, og pludselig 0,5 * Vref er ikke 0,5 * Vref længere ... (Jeg er ikke sikker, hvis der er en simpel op-amp design til denne slags situationer) Kunne jeg bruge MCU + DAC nemt gennemføre denne form for spænding? En løsning jeg troede var at 'læse Vref med ADC - proces MCU - Output en korrekt spænding med DAC og buffer output med OP-AMP »Dette syntes unødvendigt kompliceret ... Jeg er mere fortrolig med digitale bussystemer / protokoller og programmering, men analog elektronik er helt nyt for mig. Tak for nogle gode råd!