spøgelse Vis i Cadence bibliotek

H

hmsheng

Guest
1. Der er et par typer af celle synspunkter i Cadence design, såsom skematiske, symbol, spøgelse, veriloga osv. Kan nogen fortælle mig, hvad er brugen af spøgelse se ? Hvordan at skabe den spøgelse se ? 2. Jeg har kun Spice netlist af en I / O-celle. Jeg vil bruge det i mit skematisk design. Så jeg har oprettet en tom skematisk efter den med kun nogle stifter corisponding til Spice netlist fil. Så et symbol celle blev oprettet. Efter at jeg satte I / O-symbol til skematisk design. Generer netlist og en tom I / O-celle subcircuit defination er fik. Så jeg nødt til at fjerne de tomme subcircuit defination og omfatter krydderi model fil til simulering. Så jeg vil gerne vide, hvordan man undertrykke generation af tomme I / O-celle subcircuit defination, når netlist genereret?

1.spctre udsigt giver dig mulighed for at inkludere et spøgelse netlist af en bestemt blok, ved hjælp af CDF kommando.

[Quote = urobin] 1.spctre udsigt giver dig mulighed for at inkludere et spøgelse netlist af en bestemt blok, ved hjælp af CDF kommando. [/Quote] Hej ~ Kan du uddybe, at mere? Jeg var tænker spøgelse (eller hspice (D eller S), verilogA) synspunkt er for elementære komponenter (diode, MOS), så de kan bruges i korrespondent netlister eller simulator ...

Hej, urobin og leohart, er enige med jer begge. Giv flere oplysninger ...

Hej gunturikishore, jeg har tjekket der linker, men fandt ikke noget nyttigt ...

spøgelse opfattelse bliver brugt af spøgelset simulator sine definere havnene i den skematiske

Du er nødt til at redigere, at cellens CDF. For eksempel har du en celle anme IOBAR under lib "ABC" Under icfb / Tools / CDF / Edit: Edit ABC bibliotek og celle IOBAR med type = base. (Ellers vil du tab, der efter nøje icfb). Du kan tilføje Component Parametre som makro med navnet som "IOBAR". Sæt din pin på Simulation Information / spøgelse felt. Derefter anvende. Prøv netlisting igen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back