Spørg om hjælp: En elektrisk lille antenne

A

Avia

Guest
For nylig, jeg er involveret i at designe en elektrisk lille antenne med input impedans på 50Ω og arbejdssprogene hyppighed er 30MHz.

Længden af antennen forventes at blive ca 30cm, jeg forsøgte TEM horn men fandt S11 er for dårlig.

Er der nogen, der kan give mig nogle ordentlig struktur eller give mig nogle råd?Mange tak.

Hej Avia
Planlægning af elektrisk små antenner er et vanskeligt problem, og der aa række kompromiser, der er nødt til at ske.
Du siger du vil have en 50ohm Indgangsimpedans.Over, hvad båndbredde har du brug for at have et godt match?Hvis det smalle bånd derefter kan du måske komme med et matchende net til at matche dine lille pisk-antenne, men det vil være lossy, som vil bidrage til at øge båndbredden.

Hvis antennen ikke behøver at være en wire derefter en lille loop kan være værd at overveje.Igen vil det være smalbånd og kræver store tuning komponenter, hvis nogen væsentlig effekt vil blive anvendt.

Jeg foreslår at se på mobile CB antenner (27MHz)
eller 'magnetisk loop "anttennas.
En omstridt antenne er crossfield antenne.Det er meningen at arbejde samler de EM bølge og kan gøres meget lille.Nogle siger, at de arbejde, andre er ikke så sikker på, at de arbejder på den måde, de skal.

Uanset hvilken antenne du vælger, vil det være snævre bånd og påvirkes af, hvad omgiver den.Hvis det er en pisk vil blive påvirket betydeligt af jorden.

Hvis effektiviteten er ikke et problem, og hele bandet instantanious match er vigtigt derefter indlæse antenne med 50 ohm og leve med tabet.

Håber, at tis hjælper lidt, men som jeg siger lille antenne design er svært, bare se på, hvad der er klemt ind i en mobiltelefon og omfang, der til 30MHz.

Peter

Nogle design kan være elektrisk små og stadig have
en 50 ohm impedans.Selvfølgelig er der en grænse og
Jeg vil anslå, at du er vejen ned grænsen.
For 30 MHz bølgelængden er 10 m og dimensioner
af Dem ønskede antennen er 30 cm, som er 33 gange.
når strukturen er for lille så impedans
også er lille.Og det er da dificult bosat,
at matche 50 ohm til 0,5 ohm f.eks.

Du har hjulpet mig meget, Peter, jeg virkelig pris på det.

Antennen er smalbånd og forventes at arbejde på 30MHz, så effektiviteten er vigtigere.

Jeg vil gå til antennen, du giver mig og overveje, der vil blive bedre.Tilføjes efter 7 minutter:
Nogle design kan være elektrisk små og stadig haveen 50 ohm impedans.Jallem, kan du give mig nogle mere detaljeret information? (F.eks papers)

Et andet spørgsmål,

Kan jeg simulere en antenne ved hjælp HFSS når dens arbejdsgrupper frekvens er nogle lavere. (Eg30MHz)

Jeg mener, at når arbejdet frekvens 30MHz, hvorvidt simuleringen nøjagtigheden af HFSS stadig kan sikres ved?Thanks a lot

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back