Spørgsmål af import GDS fra møde med Virtuos.

D

daffo123

Guest
Jeg vil gerne køre DRC / LVS med kaliber på Virtuos. Mine GDS lavet af en DEF af SoC møde. Jeg finder, at en masse af celler overlapper, når jeg kører importerer et GDS fra mødet. Faktisk har en GDS på Encounter noget problem, mener jeg, ikke overlappede. men eksportere GDS fra møde og derefter importerer GDS til Virtuos, noget problemer, jeg ved ikke præcist hvorfor mange overlappende celler eksisterede på Virtuos efter eksport fra møde. Har du nogen erfaringer i dette tilfælde? Lad mig vide, hvis du har. I reference, bruger jeg v8.1 til SoC Encounter og V5141 til Virtuos. På forhånd tak.

Jeg tror, ​​du har brugt den forkerte map-fil? Så de er knyttet til de forkerte lag i virtuos. Du kan henvise til denne hjemmeside for yderligere oplysninger om, hvordan du importerer GDS fil fra SOC møde til Virutuoso. til stream-i GDS fil fra SOC støder til Virtuos | Circuit Design World [/url]

Jeg plejer at importere møde design til virtuos med def format.

prøv dumping GDS fil fra SOC Encounter (give den korrekte layermap fil) & streamin de samme GDS i virtuos.

Hej Daffo123, Dette minder mig om et problem jeg er stødt på med GDS eksport fra Magma. Problemet kan være uløste celler eller modstridende referencer til celler i løbet af GDS eksport. Normalt GDS er fusioneret med GDS-filer af referencer til celler inde i et design, fx makro GDS-filer, standard celle GDS-filer, analoge celle GDS-filer. Kontroller logfilen at se, om der er advarsler i GDS eksport fase, kan det hjælpe dig med fejlfinding af problemet. Hvis problemet er modstridende referencer, kan der være 2 Reference celler med det samme navn. Dette kan medføre, at GDS kommandoen export til at vælge forkerte henvisninger celler, og hvis begge referencer ikke er den samme størrelse, kan du ende op med overlappende celler. Hvis dette er tilfældet, skal du ændre en af ​​dine GDS-filer og ændre referencen cellen navn. Så i løbet af eksport bør du fortælle det værktøj til at bruge denne henvisning. Af den måde, kan din sag ikke være den, jeg forklarede, men det lyder meget ens, og jeg håber det hjælper dig, venlig hilsen, Gokhan ---

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back