Spørgsmål af Razavi bog

A

Advark

Guest
I kapitel af cascode nuværende spejl (5.2) i Razavi bog I begyndelsen af det kapitel i aktuelle spejle. Razavi fortæller os, at de har forsømt kanal længde modulation. Men denne effekt i praksis resulterer i betydelige fejl kopiering strømninger, især hvis minimumslængde transistorer bruges for at minimere bredden og dermed output kapacitans af den aktuelle kilde. Mit spørgsmål er, hvorfor denne behandling resulterer i væsentlige fejl, især hvis minimale transistos bruges? Kan nogen forklare mig dette

Fordi Kanal Længde Modulation er proportional med hvad? (Kanal længde selvfølgelig), så længden går ned kanalen effekter går op og modstanden går ned. Hvis der har, er at have lav udgangsimpedans MOSFETs (kort kanal) du skal overveje dem for nøjagtige resultater.

Kan du fortælle mere detaljeret om kanalen effekter. Og den sidste del forstår jeg ikke meget godt

til en aktuel kilde, er output modstand jo større jo bedre, og det er stadig nyttigt at den aktuelle spejlet. Det betyder, at når output modstand af din nuværende er stort, vil spændingen på udgangen node påvirke udgangsstrøm lidt. Lad os nu tilbage til det andet kapitel af Razavi bog, og henvise til ligning (2,38), vil du finde de output modstand MOS transistor i mætning regionen er R0 = 1/λID og end, tilbage til ligning (2.26), du vil finde en antagelse over ligningen: ΔL / L = λVds. I den fælles proces, er ΔL en konstant, vil så når du bruger store L, end små λ være fik, og får den store effekt modstand til at forbedre stabiliteten af den aktuelle spejlet. Så når du bruger den minimale længde af transistoren, kan du ikke kopiere den nuværende meget vilje, fordi noden spænding påvirker udgangsstrømmen enormt.

Hej, Kanal Længde graduering er dominerende, når den kanal dimensioner er lave. Lav kanal dimensioner kan enten henvise til skaleres transistorer eller mindste længde af kanalen .......... og denne kanal længde modulation lambda = 1/rID ..... regds

En måde at rette nuværende spejle til kanal længde graduering er brug cascode transistorer både på reference aktuelle transistor og på spejlet nuværende transistor, så ved at have samme VdS på begge får du nøjagtige tal for spejling.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back