spørgsmål i brug CST MWS 5,0?

S

Sanders

Guest
når jeg simulere med CST MWS 5,0 Jeg blev advaret om, at "maksimale antal puls bredde simuleret, Solver stopped.please bemærke, at steady state energi kriterium ikke er nået."Jeg opdagede, at jeg har valgt "baseret energi" mulighed for "forfinelse strategi" i forfinelse fastsættelsen af adaptive raffinement og jeg tror det er grunden til, fører til den advarsel, jeg kan undgå denne fejl, hvis jeg vælger "ekspert-system baseret" valgmulighed ?Tak!

Jeg er en nybegynder, jeg har nogle andre spørgsmål at stille:

1, som er mere præcis, når du bruger Waveguide port og diskrete havn?her mit problem er at simulere en trykt dipol.

2 Generelt jeg bruge standard spændende signal, når der simulerer, er det passende for de fleste problemer?hvis ikke, skal, når vi ændrer spændende signal?

Det er alt.Enhver hjælp vil blive værdsat!Venlig hilsen!

Hej,

Valget af excitation afhænger af den struktur, du ønsker at simulere.Når det er muligt bør du bruge WG Port.Dette gælder især, hvis dimension af den kilde til (Coax, M-striben f.eks) er sammenlignelige med den dimension af den fulde struktur (ligesom Coax dimensioner er pilsner til 1 / 100 af den samlede struktur).

Hvis din kilde er meget mindre (som 1 / 1000 af den samlede struktur, størrelse), kan det være bedre at erstatte den WG excitation af en diskret havn.

I nogle andre simulering du ikke har en modal magnetisering i første omgang (emballage, dipol fodring hul eg).I dette tilfælde Diskret kilde ville være mere naturligt excitation også.Jeg tror, er mere en generel kommentar og skal holde for HFSS samt

F.Lagt efter 6 minutter:nogle flere kommentarer:

1.Hvis du er interesseret i Frequncy Domæne Data du skal bruge standard excitation.

2.I den tid domæne solver af CST det som regel er mere fornuftigt at bruge nogle manuelle meshing at forfine masken inde i substrat og M-striben, før du kører simualiton.Dette er meget simpelt, og spare dig for en masse simulering løber og meget offent der er ikke additionl mesh kræves adaption.Dette er grunden til, at den adaptive mesh raffinement er ikke skifte en som standard i TD Solver.

I FD Solver (som siden Version 5.1 bruger en TET mesh også) det er altid recommeded at bruge den adaptive mesh refinement - ligesom i HFSS.).

Hej, RFsimulator, tak for din hjælp!

Jeg er at simulere en butterfly antenne med en fuld størrelse af 228 * 182 * 50 mm, den er blevet fodret med koaksialkabel, der krydser over kløften mellem de to trekanter, kablet indre og ydre radius er 0,44 og 1 mm.Det lader til, at Coax dimensioner er sammenlignelige med den dimension af den fulde struktur, og i virkeligheden bør en bølgeledertypen havnen kan anvendes i dette tilfælde. Hvis fodring koaksialkabel er for lille, du foreslog, at en diskret havn bør anvendes, i vil gerne spørge, bør vi sætte en diskret havn peger fra det ydre leder til den indre dirigent, som i HFSS.

som et andet valg, kan jeg tage ud at fodre koaksialkabel og bare sætte en diskret havn over kløften mellem de to trekanter (der forbinder spidsen af de to trekanter)?De nævnte, at i den tid domæne solver af CST det som regel er mere fornuftigt at bruge nogle manuelle meshing at forfine masken inde i substrat og M-striben, så vil jeg spørge, hvordan man kan forfine mesh manuelt?

Venlig hilsen!

Hej,

Citat:

som et andet valg, kan jeg tage ud at fodre koaksialkabel og bare sætte en diskret havn over kløften mellem de to trekanter (der forbinder spidsen af de to trekanter)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back