spørgsmål i brug CST MWS 5,0?

S

Sanders

Guest
når jeg simulere med CST MWS 5,0 Jeg blev advaret om, at "maksimale antal puls bredde simuleret, Solver stopped.please bemærke, at steady state energi kriterium ikke er nået."Jeg opdagede, at jeg har valgt "baseret energi" mulighed for "forfinelse strategi" i forfinelse fastsættelsen af adaptive raffinement og jeg tror det er grunden til, fører til den advarsel, jeg kan undgå denne fejl, hvis jeg vælger "ekspert-system baseret" valgmulighed ?Tak!

Jeg er en nybegynder, jeg har nogle andre spørgsmål at stille:

1, som er mere præcis, når du bruger Waveguide port og diskrete havn?her mit problem er at simulere en trykt dipol.

2 Generelt jeg bruge standard spændende signal, når der simulerer, er det passende for de fleste problemer?hvis ikke, skal, når vi ændrer spændende signal?

Det er alt.Enhver hjælp vil blive værdsat!Venlig hilsen!

Hej,

Valget af excitation afhænger af den struktur, du ønsker at simulere.Når det er muligt bør du bruge WG Port.Dette gælder især, hvis dimension af den kilde til (Coax, M-striben f.eks) er sammenlignelige med den dimension af den fulde struktur (ligesom Coax dimensioner er pilsner til 1 / 100 af den samlede struktur).

Hvis din kilde er meget mindre (som 1 / 1000 af den samlede struktur, størrelse), kan det være bedre at erstatte den WG excitation af en diskret havn.

I nogle andre simulering du ikke har en modal magnetisering i første omgang (emballage, dipol fodring hul eg).I dette tilfælde Diskret kilde ville være mere naturligt excitation også.Jeg tror, er mere en generel kommentar og skal holde for HFSS samt

F.Lagt efter 6 minutter:nogle flere kommentarer:

1.Hvis du er interesseret i Frequncy Domæne Data du skal bruge standard excitation.