spørgsmål: Ku-båndet LNB

L

littlemmx

Guest
Hej allesammen,
jeg er en ny COMER.
Jeg har et spørgsmål om LNA af Ku-båndet LNB, normalt støjen tal er meget lavt, jeg ønsker at høre alle, der er gode til LNA, hvordan kan jeg sænke NF i Ku-båndet.

littlemmx wrote:

Hej allesammen, jeg er en ny COMER.

Jeg har et spørgsmål om LNA af Ku-båndet LNB, normalt støjen tal er meget lavt, jeg ønsker at høre alle, der er gode til LNA, hvordan kan jeg sænke NF i Ku-båndet.

tak for dit svar.
Jeg har lige konstateret, at støj tal på Ku-båndet LNB er meget lav, i 14ghz, støjen tallet er 0,8 ~ 1DB (typ).
så jeg ønsker at designe en LNA gerne, men jeg kender ikke vigtigt, at påvirke støj tallet LNA.
Er der nogen kan hjælpe mig?

Hej,
Jamen hvis du er at designe et diskret LNA,
er de vigtigste nøgler kontrollere NF af LNA er valget af den aktive enhed, antallet af passive modstande, og DC nuværende consumped.
Du behøver kun en transistor som den aktive del af LNA, vælge den transistor er et afgørende spørgsmål på denne frekvens, for eksempel Philips semiconductos har BfG-serien med lavt støjniveau charateristics og høje Ft, naturligvis høj Ft betyder bedre støj tallet og få , passive modstande bruges til påvirke og feedback, men omhyggeligt valg af deres værdier er noedvendigt på grund af deres termiske støj bidrag, DC nuværende påvirkninger både minimum støj tallet og gevinst på LNA.
Følgende webadresse indeholder et meget nyttigt oplæg om Diskret LNA design, men for 1.9GHz applikationer, ikke i Ku-båndet, men giver nyttige generelle design metode til Diskret LNA design.
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/other/discretes/CDMA_LNA_design.pdf
tøv ikke med til nogen spørgsmål.
hilsen,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back