spørgsmål om 3,3 volt regulator

R

reyge

Guest
Hello! Jeg har lige købt to BA033 at levere spænding til en IC. Desværre, den ene købt for mig var det TO252-3-pakken, som har meget små ben vide, at jeg har tænkt mig at sætte det første i en breadboard. Så jeg var nødt til at lodde ledninger til de 3 ben (ikke mit bedste evner, men sørge for, at ledningerne var kortsluttet med benene ved hjælp af en multimeter). Da jeg var allerede teste regulatoren, jeg ikke får 3,3 volt output! I varierede min input fra 6 til 8 volt, men outputtet er blot en spænding lidt lavere end indgangen. Jeg prøvede den anden BA033 og stadig fik det samme resultat. Hvad kunne muligvis være galt med hvad jeg har gjort? Er der særlige hensyn i håndteringen af ​​denne regulator? Jeg kunne virkelig bruge noget hjælp. Tak! Vedlagt er databladet jeg researchede fra internettet

Har du testen med de shortings fjernet? bedes afklare dit spørgsmål

oh .. hvad jeg mente med "(ikke mit bedste evner, men sørge for, at ledningerne var kortsluttet med benene ved hjælp af en multimeter)" er at jeg ser for, at jeg korrekt loddet ledningerne til stifterne. Jorden pin er meget lille for krokodillenæb, at jeg har så virkelig nødt til at lodde det. Men jeg har prøvet at teste regulatoren, uden at lodde ekstra ledninger til VCC og OUT. Mit primære spørgsmål er, er der nogle særlige hensyn, når man håndterer denne regulator? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 50 minutter: [/color] [/size] [citat] afprøve anvendelsen diagram i PDF-dokumentet [/citat] I mit første forsøg, jeg simpelthen sætte en DC spænding i VCC og derefter kontrolleret output. Jeg prøvede en konfiguration foreslået i IC, som jeg ville forbinde med 3,3 volt regulator, er det bare består af kondensatorer er forbundet til VCC og OUT ben. Jeg fik en spænding læsning på outputtet, der er mindre, men stadig større end 3,3 volt Enten i konfigurationen bør arbejde ret? De oscillatorer var der bare for at undgå svingninger, og jeg behøver ikke at sætte en belastning, da det er en regulator. Tak Jeg implementeret konfigurationen i figur 5 i databladet, men 0,3 uF i stedet for 0,33 uF og 23,5 uF i stedet for 22uF, men stadig fik det samme resultat

hvilke de tre bogstaver for enden af ​​regulatoren? Jeg kan se, at Baxx myndighederne har to serier hedder BAXXCCOT eller BAXXCCOFP ingen significat forskel, men det BAXXCCOFP serien har NC i ben 2 betyder, at der ikke er forbindelse. Hvor som i BAXXCCOT sereis, pin 2 er jorden. Under alle omstændigheder prøve at bruge fin (metalpladen tilsluttet IC) i stedet for ben 2 som din jord. Tjek om du installerer spænding regulator korrekt (ikke at anvende vin til Vout), hvis alt andet fejler bruge en ny en, kan det være stegt.

[Quote = Lucifre] hvad er tre bogstaver i slutningen af ​​regulator? Jeg kan se, at Baxx myndighederne har to serier hedder BAXXCCOT eller BAXXCCOFP ingen significat forskel, men det BAXXCCOFP serien har NC i ben 2 betyder, at der ikke er forbindelse. Hvor som i BAXXCCOT sereis, pin 2 er jorden. [/Quote] Det mærkelige er der ingen tre bogstaver efter BA033 ... En række 43 er trykt i nærheden af ​​Pin 1 og 80 tæt på pin 3. Ved du, hvad disse tal betyder? Eller er de væsentlige? hehe [quote = Lucifre] Under alle omstændigheder, ved hjælp af fin (metalpladen tilsluttet IC) i stedet for ben 2 som din jord prøve. Tjek om du installerer spænding regulator korrekt (ikke at anvende vin til Vout), hvis alt andet fejler bruge en ny en, kan det være stegt. [/Quote] I en af ​​regulatoren, faktisk prøvede jeg at vende benene (gælder vin til Vout ), men stadig har det samme resultat. Hvornår en spændingsregulator bliver stegt? Er vende benene steger det? Kan ESD steger det? Tak!

Den del, du har fået er virkelig BA033FP. De "FP" bogstaver er udeladt på emballagen, da det er for AT-252 pakken. De andre tal du ser, er bare producentens koder for wafer parti / fabrik sted / dato for fremstilling ... som igen er ikke din bekymring. Antag, at du er dårligt uddannet i lodning, omend-252 ikke er meget lille for en amatør, så du kan dræbe den første del, men for den anden, kan du ikke siden dine evner blev forbedret fra den første!. Bare brug din DMM i "ohm område" eller "diode testområde" for at måle modstanden mellem input og output ben på 2 måder at anvende testledninger, hvis modstand er små og næsten lige så del skal være død. Hvis modstanden er stor (et par hundrede kiloohm eller megohm), så måske en del er god. Databladet du får, er ikke i detaljer, så jeg forstår ikke, hvis den har brug for den mindste belastning (mange regulatorer skal de minimumskrav af anden last end 0 (åben output) til at fungere godt). Prøv at sætte på udgang fastgøre en modstand på omkring 330 ... 620 ohm at den minimale belastning (5 ... 10mA) til regulatoren og derefter måle udgangsspænding.

Nevermind .. Jeg kan stadig ikke gøre det arbejde eller måske regulatoren er virkelig steges fra starten. Hvad jeg gjorde var bare bruge en 5 volt regulator, tilslut derefter output til 3 dioder i serie og fik en stabil spænding på omkring 3,2 volt, hvilket var nok til at tænde min IC .. Tak alligevel for svarene. ^ _ ^

[Quote = reyge] Nevermind .. Jeg kan stadig ikke gøre det arbejde eller måske regulatoren er virkelig steges fra starten. Hvad jeg gjorde var bare bruge en 5 volt regulator, tilslut derefter output til 3 dioder i serie og fik en stabil spænding på omkring 3,2 volt, hvilket var nok til at tænde min IC .. Tak alligevel for svarene. ^ _ ^ [/Quote] Når dit kredsløb fungerer, fik du høj temperatur på din diode?

[Quote = funnynypd] Når dit kredsløb fungerer, fik du høj temperatur på din diode? [/Quote] Nej, jeg gjorde ikke. Hvorfor?

Dioden normalt er meget stærke, selv om det kan blive beskadiget af lang tid overophedet. Engang du kan endda se en eksplosiv sted på pakken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back