spørgsmål om antenner

A

ayhz2002

Guest
hi:
Jeg har et spørgsmål:

Hvad forstår vi ved "to identiske Antenner"?

Betyder det samme gevinst, stråling mønster, ...
osv.
Er det et dumt spørgsmål?

Jeg er stadig nyt for dette område.

tak

ayhz2002

Ingen spørgsmål er dumme.

"Identisk antenner" afhænger af konteksten.Hvis du taler om en antenne array, så alle egenskaber bør modsvares.Hvis du taler om en transmitter-receiver pair, så strålingen mønstre bør modsvares for bedste energioverførsel.

Hvilken sammenhæng var den sætning, der anvendes i bedt om din quesiton?

tak

Den ene er modtageren og den anden er senderen.De har samme polarisering og deres stråling mønster toppe "kigge på hinanden".Både antenner matches og tabsfri.ayhz2002

Måske ved identiske man kan sammenligne de typiske fire antenne parametre, nemlig båndbredde vinde, effektivitet og beamwidth.

ayhz2002 wrote:

takDen ene er modtageren og den anden er senderen.
De har samme polarisering og deres stråling mønster toppe "kigge på hinanden".
Både antenner matches og tabsfri.ayhz2002

"Identisk antenner" betyder antenner konstrueret på samme måde (samme type magnetisering, samme materialer ...), udført på den samme teknologi, og så samme RF fremførelser.
Det
er en ideel begrebet .....to ting er ideelt set aldrig det samme ...

Hilsen
Lupin

Måske hvis de to antenner er identiske, er der nogle nem måde at kalibrere dem eller bruge dem til kalibrering?

ja, måle dem og se om den "identiske" forudsætning er sandt.Jeg er nu involveret i fremstilling af antenner, der bør være identisk (samme mnfg proces og så videre), og de aldrig er.Spredning kurver skal genereres for at kontrollere, hvor forskellige de er

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back