spørgsmål om begravet via in Protel DXP

A

antenna_abc

Guest
Hej alle.Jeg har nogle spørgsmål om tegning begravet vias forbinde to gennemfører plader på en 4-layer PCB ved hjælp Protel DXP.

Mit spørgsmål er:

1.Hvordan kan jeg definere begravet via forbinder jordplanet og mellemliggende kobber lag med firkantede foretage pletter på det?Faktisk ser det ud til, at jeg ikke umiddelbart kan placere via / hul på printet i Protel DXP.

2.Hvordan definerer jeg forskellige former for udførelse plasteret i Protel DXP?

På forhånd tak.

For Buried & Blind via udvælgelse og tilslutning til magten plan, du har valgt at rette PCB Tamplets eller oprette brugerdefinerede bord
Du kan bruge en polygon / kobber pour

Ja, kan du direkte placere et via.Du kan enten bruge menukommandoen, Place> Via, eller genvejstasterne 'PV'.Når du har angivet sted via funktionen, skal du klikke på 'Tab' for at få de egenskaber menu som giver dig mulighed for at vælge start-og stop lag, samt hullet og annulus størrelse.

Vias i DXP kan kun have runde annuli.Hvis du ønsker en firkantet programrettelse, skal du gøre det ved hjælp af en fylde på det rigtige lag.

Tak for alle jeres kommentarer.Men jeg fandt, at nogle Design regel Check (DRCs) ikke tillader mig at placere via direkte.Jeg spørger mig selv, hvoraf den ene er appled at styre via placering i Den Demokratiske Republik Congo i Protel.Tak endnu en gang ~

Det er mest sandsynligt at "rydning"-reglen, der volder dig problemer.Det er sandsynligvis oprettet som 'Alle'> 'Alle' betyder, at intet er tilladt at være tættere end den angivne clearance til andre objekter.

Du kan enten justere reglen til at tillade vias som en undtagelse, eller du kan gå til Indstillinger> PCB Editor> Interaktivt Routing og ændre virkningen af at fjerne hindringer for at ignorere forhindringer.Byrden er da for dig at sikre dig, at du ikke overtræder clearance regler - automatisering vil give dig mulighed for at tilsidesætte reglen indstillinger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back