spørgsmål om BJT simulering i Cadence

E

EMfox

Guest
Jeg forsøger at migrere til BJT ved at læse den lærebog, som Gray & Meyer.Simuleringer skal være den bedste måde at få et indblik i de metoder.

Men jeg har brug for rådgivning om udgangspunktet, siger, om, hvordan man kører simulationer i Cadence.Jeg ved ikke, hvad Vcc jeg bør vælge for levering, hvordan størrelse af transistorer, etc. ..

Jeg har erfaring med CMOS, men jeg har brug for nogle guide for at få et enkelt kredsløb op og køre, så jeg kan bygge op på toppen.

Jeg prøvede at google for online-manualer / tutorials, men det viste sig, at CMOS er den dominerende aktør.Så lad mig vide, om noget jeg kan starte op med ...Tak!

Der er ikke noget magisk over BJT, hvis du allerede ved, hvordan man analyserer / designe en MOS cicuit.Altid fra DC drift punkt, som vil bestemme det aktuelle niveau af BJT og tilhørende påvirke modstand værdier.Når du har DC drift punkt sæt, kan du lege med AC-simulering for BW og støj, og så forbigående analyse for alle andre specs (som dræbte sats, THD, etc).Selvfølgelig skal du huske en enkelt vigtigste forskel: BJT base nuværende ikke er nul, og har endeligt indgangsimpedans fra base-indgang - en stor forskel fra MOS transistorer.De vil forstå denne forskel, når du kommer til at kende flere og flere af BJT baserede analoge kredsløb - mere end 80% af forskellen fra MOS-modstykke stammer fra den forskel, jeg nævnte ovenfor.

Ovenstående stilling giver mest answear af det oprindelige emne.Jeg vil gerne tilføje nogle punkter til det.

1.For Vcc udvælgelse, kan u nødt til at kigge efter den Bvceo (CE nedbryde spænding), som er det faktisk nogle gange begrænse powersupply.Dette u kunne opfattes som Gate oxid fordeling spænding MOS.Men ikke helt samme.
-> For nyere teknologier (hetero vejkryds, HBT) den Bvceo er virkelig meget lav (selv ~ 2V).For discreate komponent, det er meget langt højere (~ 10V til ~ 200V).

2.After definere Vcc, kunne de fleste af matematik u finde fra bogen (grå meyer som nævnt u) til bias, og at opfylde de spec.

Good Luck ...
sankudey

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back