Spørgsmål om en mixer arkitektur

R

Ruritania

Guest
Hej, Vedlagte pic er en forenklet struktur for en mixer jeg har engang set. Jeg spekulerer på om funktionen af den kondensator CIF, og omfanget af disse RCS, dvs RB1, RB2, Cin og CG1. Har nogen nogensinde set det samme arbejde? Thanks. Ruri

Mixeren har enkelte ende RF-indgang, mens tranconductors nuværende er forskellen, så det er en fælles Gilbert celle med en enkelt ende input. Sandsynligvis output kondensator bruges til at filtrere RF + LO, eller i hvert fald er det et simpelt low pass, der ofte anvendes i Mixer udgange. Selvfølgelig eksakte værdier ikke kan forudsiges, men afhængigt af frekvens: Indgangen komponenter er en DC-blok seriel cap (store værdi, det er impedans er forsvindende lille i forhold til RF intrinsec impedans), er modstande bruges til at blokere RF signal til bias (typisk nogle kOhm), og shunt hætten på den anden indgang er brugt til at "pynte" på bunden, så det er en stor værdi også. Jeg håber det kan hjælpe. Mazz Åh, åh, jeg har set, at hvis output er enkelt ende, så jeg er ikke så sikker længere ... Sandsynligvis, hvis produktionen er ene ende, er det stort nok til at rangere RF + LO, og at lade det passere RF-LO, ved den måde, som er RF & LO frekvenser? Beklager Mazz

Funktioner af komponenterne: - CG1 til ac jorden en af de baser (eller porte hvis CMOS) for single ended indgang - RB er for påvirke-skal være stort for RF-signal blokering - CIF giver enkel Lavpas filtrering. Værdierne afhænger af RL-og forskellen mellem RF / LO og IF. Held og lykke. :)

CIF er beregnet til at filtrere højfrekvente compenent. Hvis blanderen er en downconverter, cif bortfiltrere RF + LO, RF og LO for en almindelig Gilbert Cell, men kan det ikke bortfiltrere 2 * LO, fordi det er en almindelig tilstand signal. En anden pupose på CIF, ligesom Mazz sagde. Hvis vi ikke tilføje et sådant loft mellem output noder og ganske enkelt match kun én udgang vej til den næste fase, bør effekttab af denne produktion netværk være 3 dB højere end at bruge en ideal diff. til enkelt-end transformer, halvdelen af signalet magt, fordi der kasseres. Så vi tilføje denne hue til at udnytte en del af den formelt kassere signal magt til at sænke ned 3dB tab. Et ligne eksempel er tilgængelig i Razavi er "RF mikroelektronik", fig.6.21.

Tak til alle for svarene. Ja, jeg er enig med dig, at CIF der bruges til at bortfiltrere nogle uønskede signaler. Men hvordan? og hvordan man kan udlede overførsel funktion (ligning)? Sådan udføre nogle simulering på det? RGS. Ruri

[Quote = Ruritania] Tak til alle for svarene. Ja, jeg er enig med dig, at CIF der bruges til at bortfiltrere nogle uønskede signaler. Men hvordan? og hvordan man kan udlede overførsel funktion (ligning)? Sådan udføre nogle simulering på det? RGS. Ruri [/quote] - Hvordan: Lavpas. Forestil dig en parallel af R og C til AC jorden. - Transfer funktion: Groft R_out | | 2CIF - Simuler med og uden CIF og observere RF og LO-signal niveau på udgangen:)

Hej, tak for Donj. Men jeg er ikke enig med dsjomo, den ene af Fig 6.21 i "RF Mikroelektronik" er helt forskellig fra denne. Siden den tidligere struktur bruges som en løbende combiner, mens strukturen i dette tilfælde bruges til at filtrere nogle HF signaler. Et andet spørgsmål: Mens du bruger ADS at simulere NF af denne form for mixer på to måder (se Fig (A) og Fig (B)), de opnåede støj tal afviger ca 20dB. Hvorfor? Og da produktionen af denne mixer er designet som single-ended, som en af de simultion er mere rimeligt? Bedste RGS. Ruri

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back