spørgsmål om frekvens kompensation for 2-trins OTA

A

airboss

Guest
Hej, Et spørgsmål om hyppigheden kompensation for en 2-trins OTA. I Razavi er lærebog overtog han den dominerende pol & 1. ikke-dominerende pol, før kompensationen er O / P pol af 1. etape og 2. etape, hhv. Han forklarede, at for at erhverve hver pol placering vi faktisk nødt til at gøre simulering. Også han sammenlignede stangen frekvenser ved at udlede polerne før og efter kompensation. Da jeg gik til et interview et stykke tid siden, en interviewer fortalte mig den dominerende pol formodes at være på O / P i 2. etape, selv w / o simulering. En anden Intervieweren bad mig om at forklare, hvordan Miller kompensation fungerer w / o går gennem matematik, så dybest set, spurgte han mig intuition bag. Please hjælp mig på: 1) så, hvor er den dominerende pol? hvor er det 1. ikke-dominerende pol? 2) Hvad laver stangen hyppighed efter Miller kompensation? Hvordan kan jeg gribe dette problem w / o laver matematik? Jeg sætter pris på dit input. airboss

Som jeg ser, før Miller kompensation, den dominerende pol er den pol af anden etape, fordi belastningen kondensator normalt large.After den erstatning, den dominerende pol er den første pole. Og hvad er din "w / o" betyder?

Hej airboss Faktisk har jeg hørt det før. Tag et kig på dette papir, og overveje de sætninger nedenfor: H. Yang og D. Allstot, "Overvejelser for hurtig bundfældning operationsforstærkere", TCAS 1990. "Vores resultater viser, at den tidligere teknikker baseret på Miller-ganget kapacitans modeller er kun egnet til dem, forstærkere, hvor den første etape pol er dominerende forud for kompensation. I de fleste SC kredsløb, er de interne opamps transconductance forstærkere sikkerhedskopien køre på-CHP kapacitive belastninger, og dermed for disse opamps, er den anden fase pol dominerende. " "Som tidligere nævnt, on-chip CMOS og GaAs transconductance forstærkere er normalt anden fase dominerende-polet systemer med R, 'C' <R2'C2 'i modellen af Fig. 6 (a). Konventionelle anvendelse af Miller -ganget kapacitans effekt i udviklingen af tilsvarende kredsløb af Fig. 6 (b) forudsiger, at den første etape pol flytter til en lavere frekvens for en ikke-nul værdi af CGD og vil blive dominerende, hvis C og / eller g, er stor nok så der er angivet i Fig. 8 (a). Denne almindeligt synspunkt (jf. [13, s. 3771 er forkert i forhold til basale rod locus teori hvori poler af en to-polet system kan aldrig krydse hinanden som pol-splitting negative feedback er anvendt [l]. "

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back