Spørgsmål om gate påvirke af pHEMT forstærkere

S

samchieh

Guest
Jeg har et enkelt spørgsmål. Jeg målte en 2 forskellige pHEMT forstærkere fra 2 separate virksomheder. Jeg brugte GSG sonder til input og output, og DC-sonder for påvirke drain og gate. Når jeg gør dette, gevinsten er væsentligt lavere end fra spec ark. Når jeg tilføjer en ekstern 1k seriemodstand mellem DC forsyning og DC sonde ved gaten, får jeg den annoncerede gevinst. Hvorfor? Var jeg ser svingning? Er det fordi porten behov nuværende begrænsning?

Har du kendt begrebet Bias Tee? Du bør sikre, at DC forudindtagethed port er meget høj impedans (åben) for RF-frekvens. Den høje modstand seriemodstand du brugte banet vejen.

Forstærkerens jeg bruger er ikke kun en enkelt FET er. De er MMIC forstærker med intern påvirke. Vedhæftet er en typisk forsamling for forstærker. Når forstærkeren har interne påvirke, medmindre jeg tager fejl, en bias-T er ikke nødvendig.

Dit kredsløb er ikke en simpel GaAs pHEMT stedet en forforstærker med sin egen påvirke. Gate påvirke er negativ til Source i pHEMTs og det er forudsat ved simpel Kildemodstand så det skaber en negativ GS spænding, når G er jordet. Jeg tror at du har glemt at forbinde RF choker btween Vdd og kredsløbet, fordi nogle kredsløb ikke har egen on-chip RF drosler, er dette forbundet eksternt.

Det giver mening, men hvorfor 1K Gate modstanden ændre kredsløbet så meget. Uden 1K serien porten modstand, er at få omkring 0dB. Med 1K serien porten modstand, er at få omkring 20dB.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back