Spørgsmål om input amplituden af sigma-delta modulator

T

twteng

Guest
Hej alle,
Jeg designer en 2. orden 1 bit sigma-delta modulator, feedback henvises 0.6V, hvis der er input amplituden til 0.6V (0dB), hvorfor signalet magten i det spektrum, som ikke er 0dB?Se vedhæftede fil.
Kan du give mig en hjælp, hvis du kender dette problem, Mange tak for din hjælp.Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej,

Har du kontrolleret, om produktionen data, som du gør FFT er normaliseret til 1, dvs, hvis du har output-data 1,2 og 0 (levering), så FFT vil ikke give en 0dB, men det reelle niveau dit indgangssignal har. .

Hej, tak for dit svar,
Jeg tror, at jeg har ikke normolized, fordi referencespænding er 0.6V ~ 1.2V,
og input amplitude er 0.6V, derefter 0,6 / (1.2-0.6) = 1, signalet magt bør 0dB, er denne ret?bedes du rette mig, hvis mit koncept er forkert.
Thanks a lot.

Du er velkommen ~ ~

Okay ~ ~ lad os gøre det trin for trin ~ ~

Hvad er spændingen niveauer af dig oplysninger, som du FFT?dvs outputtet af din modulator.

Hej,
Mit spændingsniveau er to (en smule), og forsyningsspændingen er 1.8V
Tak for din venlige hjælp og svar.

så du har 2 niveauer: 0V og 1.8V på outputtet, har jeg ret?

Så du udfører FFT til disse data?Hvis ja, kan du ikke forvente, at FFT giver dig 0dB på signal frekvens, vil det være det reelle niveau for dig 0.6V signal, at der er et minus værdi.

Har jeg ret indtil nu?

1.Yes
2.Den reelle niveau er ikke 0.6V, dens 0.9V (-0.915dB), se vedhæftede fil for mere detial.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Okay ~ lad os prøve det.

du normalisere uddata: når det er større end 0.9V, giv den værdien 1, hvis det er mindre end 0.9V, giv den værdien -1, da den har to niveauer 1 og -1, i stedet for 1,8 og 0, skal du gøre FFT og plottet igen for at se hvad der sker.

Jeg gør et DSM nu, jeg også imødekomme dette problem før, min produktion har 1.2V og 0V, hvis jeg direkte gør FFT på det, kan jeg ikke få dB forventer jeg, efter at jeg normalisere det, det ser meget godt ~

Jeg dunt vide, hvordan du gør det FFT, hvis man beskæftiger sig med produktion data, der allerede som jeg skriver ovenfor, så det kan være en anden historie ...

Hi YL
Desværre kan jeg ikke få din forklare om ", når det er større end 0.9V, giv den værdien 1, hvis det er mindre end 0.9V, giv den værdien -1", på grund af den komparator produktion, som endnu lige høj (1.8V) og lav (0V).

At gøre det kort, du vil sige, at jeg bare bruge -1 og 1 til i stedet for 0 og 1,8 fra min output-data, og derefter gøre FFT igen, er denne ret?
Hvis ja, hvorfor bruge -1 og 1?

Det ville være værdsat, hvis du kunne uddybe mere detials, Thanks a lot.

Blot et hurtigt spørgsmål: Hvorfor bekymre sig om det fulde omfang af produktionen i din FFT?Den eneste ting der virkelig betyder noget her, er forskellen mellem din grundlæggende tone og din harmoniske, og den samlede integrerede støj i dit band af interesse.
De gør det FFT af en digital sekvens, så du vil se den effekt, at signal, men du er faktisk interesseret i den forstand, at signal ...

JoannesPaulus skrev:

Blot et hurtigt spørgsmål: Hvorfor bekymre sig om det fulde omfang af produktionen i din FFT?
Den eneste ting der virkelig betyder noget her, er forskellen mellem din grundlæggende tone og din harmoniske, og den samlede integrerede støj i dit band af interesse.

De gør det FFT af en digital sekvens, så du vil se den effekt, at signal, men du er faktisk interesseret i den forstand, at signal ...

Hi YL
Lad mig fortælle dig en god nyhed, er spørgsmålet blevet sloved ved at følge din kommentar.
I'm rellay tak for din store hjælp og så heldig at møde dig, og også
takket være JoannesPaulus svar.

Hej,

Jeg har brug for at designe en sigma-delta ADC med følgende specifikationer:

1. Effektiv løsning - 14 bit
2.Effektiv SNR - 80 dB
3. Båndbredde - 80 kHz
4.Dynamic Range - / - 5V
5.Antallet af bits i komparator - 1 eller 2

Jeg vil gerne bruge kam-filter eller anden teknik, der er let at forstå.Hvor kan jeg få noget materiale, som fortæller mig, hvordan man designer de ADC og digitalt filter og gennemføre det i MATLAB?

De fleste af de papirer og bøger, jeg læser kun har teori og resultater.Jeg kan ikke finde ud af, hvordan man gennemfører.
Please help.

Somya

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back