Spørgsmål om min halleffect sensor> transistor> LED c

I

idtkid

Guest
Hurtigt spørgsmål, håber nogen kan pege mig i den rigtige retning.

Jeg har brug for til at lyse op 3 x 3.3V 20mA lysdioder bruger en 5V strømkilde.Jeg har brug for at omsætte disse lysdioder (i serien) og slukkes via en lille hall effekt sensor This one.At sensor siger, det kan kun produktionen 10mA som min LED kredsløb trækker 60.Jeg har denne transistor, som jeg havde håbet at bruge til at levere 60 mA af den nuværende.Når jeg anvender 5V til min kredsløb lysdioderne lyser svagt som omkring 1.5-2.5V "sniger" gennem min transistor og halleffect sensor, før jeg bruge en magnet til at "åbne" den fulde magt.

Forhåbentlig vil denne giver mening?Dens en af mine første kredsløb, vil enhver rådgivning blive meget værdsat!Tak!

Hvis du opretter forbindelse lysdioderne i serie, i alt 20mA strømmer gennem dem alle tre, med den spænding, der fordeles mellem dem.

Hvis du imidlertid forbinde dem parallelt, ville du have dem alle tre komme 20mA (eftersom du beregne den korrekte modstanden til at begrænse den nuværende korrekt) ved hver af træet lysdioder, så det bliver 60mA alle sammen.

Jeg forstod ikke helt, hvad spørgsmålet var, men hvis du prøver at lysdioderne ikke lyser op, før magneten er indført, bør du nok starte med at forsøge at forbinde dem parallelt med (og tilføj en modstand).Jeg tror, at Hall sensor fungerer som en kontakt og giver en "TTL kompatibelt 'output, så det bliver omkring 0V når magneten er væk og omkring 5V når magneten er tæt på den.

Da det er aldrig en ideel kredsløb, vil udgangsspændingen ikke ligefrem være 0, vil det være noget omkring at ... der kan forårsage transistoren til at begynde at gennemføre før magneten bliver tæt.En ting du ønsker at gøre for at undgå dette er at sætte lysdioder sideløbende, for hvis man husker, at "produktionen" strøm for transistor er en funktion af "input" aktuelle (base nuværende), og LED-lys intensitet afhænger af den aktuelle, ved at distribuere, at 'sive' nuværende tværs af tre lysdioder du vil have hver enkelt LED skinne 1 / 3 af lysstyrken det ville skinne, hvis det var forbundet i serie.Også tilføje en aktuel begrænsning modstand på bunden af transistoren, fordi - jo lavere Base nuværende, desto lavere produktion løbende vil blive.Jeg håber, alt dette giver mening.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back