Spørgsmål om mixer inputniveauer

O

obrien135

Guest
Betyder det noget, hvis de lokale oscillator amplituden på en mixer indgang (ca. 9Vpp) er større end end IF på den anden mixer input (ca. 3Vpp)? Det er en diode ring modulator.

Normalt for en mixer der er en optimal LO drev spænding, der giver dig lav LO lækage på outputtet, bør dette niveau anvendes til at forhindre uønskede LO signal. Dette niveau er enten angivet i datablad for mixer, eller det er målt ved anvendelse af variable LO amplitude.Because LO-RF isolation er ikke uendelig, og ingen ønsker at se LO signal på udgangen spektrum.

Hvis LO er langt større end IF, ville du ikke får stadig den RF på produktionen, sammen med LO-frekvens? Med omfanget er det svært at se, om RF er der, men jeg får ikke noget på det generelle formål modtageren, når jeg sender, når jeg tune det generelle formål receiver til RF frekvens (eller whatthe RF suppoed at være). IF og LO frekvenser er OK.

RF input til diode ring i tilfælde af dobbelt afbalanceret mixer er omkring-50dBm og LO er omkring 5dBm pr branchestandarder.

Hvad hvis det Mexes IF (3MHz) og LO (10MHz). ville nøgletal stadig være te samme?

Den indgangseffekt niveauer påvirke modtageren følsomheden, hvis dit design er optimeret til den bedste ydeevne RF of-90dBm og LO of-5dBm vil også gøre, som LNA kan forstærke signalet og også hvis Gilbert Cell bruges konvertering vinde op til 20dB kan opnået.

Med en 3Vpp IF signal og en 10Vpp LO anvendt på mixer inputs, hvilken slags amplitude forskel frekvens skal jeg forvente at se på mixeren output? HVIS = 3MHz, LO = 10MHz. Et diagram af mixeren er under. [Url = http://images.elektroda.net/89_1301300708.gif]
89_1301300708_thumb.gif
[/url]

Dette svar afhænger af diode param, type af hybrider anvendes, hvis i GHz-området, tab som indskydningsdæmpning og fasestøj char.

Jeg får 3MHz på mixeren indgangen selvom det er lidt rodet, som 10MHz. Og 10MHz er til stede i fuld kraft. Mixeren ledningsføring synes at være gode visuelt. Min ohmmeter ind på Fritz. Men jeg er ikke at få 7MHz ud. Det er for en 40M transceiver.

Den lille rodet årsag til dårlig havn isolation. Jeg har et spørgsmål havde du brugt en diode til 10MHz operation?

Jeg har brugt den diode modulator til 10MHz. Hvad der forårsager dårlig port isolation? Hvad porte mener du

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 21:49 ---------- Forrige post var på 21?: 24 ---------- </span></span>
Jeg tog mere omhyggelige målinger og konstateret, at tabet af den 3MHz er på filtret udgang (lige før til mixeren). Filteret har de rigtige komponenter vil jeg vise et billede af det. <a href=\

Kunne det have noget at gøre med at bruge afkobling kondensatorer om levering stifter af OP AMP chip? Det er på et andet sted, så jeg kan ikke tjekke lige nu, så jeg er ikke sikker på, om jeg brugte nogle af eller ej.

Normalt opamp strømforsyningen skal have en Tan Capacitor 10UF mindst og andre kondensatorer. Bruger du opamp til at amplifie signal? Du kan simulere at kontrollere effekten.

Tak. Det har enhed gevinst i passet bandet. Jeg vil forsøge kondensatorerne. Normalt ville de ikke mindre støj eller falsk svingninger, men har kun ringe effekt på hvor godt det går frekvenser i passband?

Jeg har brugt diode modulator til 10MHz. Hvad der forårsager dårlig port isolation? Hvad porte mener du? [COLOR = "Silver"] LO til IF, RF til IF og LO til RF er de havne, der skal isoleres. Dobbelt balanceret diode blandere er den ideelle til sådanne formål. Giver ca 20 dB isolation.

Jeg kiggede på banen i dag. Det har ikke afkobling kondensatorer, og jeg vil beskæftige sig med, at der også, men jeg forsøger at finde ud af hvorfor jeg miste den frekvens, at det er meningen at passere, selv om de komponenter der er afgørende for passband frekvenser er korrekte. Den eneste anden ting, som jeg kan se, at kan være et problem er, at jeg ikke har brugt en kobling kondensator mellem output af filteret og den primære af transformeren på dioden mixer. Ville det primære (DC korte) påvirke påvirke af OP AMP i en dårlig måde? Nedenfor er et link til et billede af kredsløbet diagram. http://i279.photobucket.com/albums/kk130/obrien135/pictureforedaboard.jpg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back