Spørgsmål om modeling SMD kondensatorer

W

wangyufn

Guest
Hej, Kære alle
Jeg har et spørgsmål om modeling SMD kondensator.Jeg brugte en egen udviklet prøveopspændingen på laminat og måles SMD kondensatorer med kalibreret mikro-sonder, både i serie og aktivere mode.Efter de-embedding, jeg brugte række mode data til at udlede de SMD parametre, og det kan blive enige med vender s data.Så jeg tror, at mine de-embedding Beregningen er OK.Men mit spørgsmål er, hvorfor genlyd hyppighed i serien og aktivere tilstanden er anderledes?For eksempel, S11 i serie mode har en genlyd fælden ved 2.7GHz, mens S21 i rangere mode har en genlyd fælden på 4.3GHz.Den tilsvarende model kan ikke forklare det.
Jeg gætte på, at i rangere mode, fordi GND terminal i SMD kondensator er sluttet til et stort stelplade, den parasitaere induktans og modstand på denne terminal mangler.Er det rimeligt?Enhver bedre forklaring af genlyd frekvens flytte?

Tak.

For enhver resonans det bør indeholde både L og C, og denne kendsgerning vi vidste.
Jeg gætter på at aktivere funktionen for induktans bliver minimal og C kan øges marginalt i forhold til den model af serie mode model.

Resultatet er at presse ned resonansfrekvens.

Tak for dit svar, Kspalla.

----- Citat fra dit svar ----------------------------------------- ------------
Jeg gætter på at aktivere funktionen for induktans bliver minimal og C kan øges marginalt i forhold til den model af serie mode model.
----- Vil du venligst give mig en mere detaljeret forklaring på denne ændring?

Resultatet er at presse ned resonansfrekvens.
----- Mener du, at resonansfrekvens i rangere tilstand bør være lavere?Faktisk i min måling, det er højere end i serie mode.

I gennemsnit steg resonansfrekvens.Tilføjet efter 3 minutter:Når vi i rangere mode,
Indberetningskoderne linje er på 50 ohm og er enklere så kondensator højden vil ikke blive gennemført for strømmen.
Når vi montere i serie mode den nuværende bør nå indtil højden af cap og dermed resultere i ekstra bly inducatance der ikke vil komme i rangere mode.

Kspalla, din kommentar er meget værdifuldt.Thank you a lot.

Der er nogle flere spørgsmål:
(1) Hvis parasitaere induktans er tæt knyttet til signalvejen, det betyder, at det kan være meget følsomme over for lodning tin.Og er det muligt, at det har et bredt udvalg i forskellige løber af målingen?Indtil nu har jeg ikke gjort nogen forsøg for at se denne variant endnu.
(2) Er det muligt at opdele parasitaere induktans i to dele?Den ene er iboende, den anden er i forbindelse med højden af kondensator, lodning tin og så videre.
(3) Har du nogen forslag til at bringe disse målte data i EM co-simulation?For eksempel, hvad er den bedste måde at tilføje porte til SMD i ADS Momentum?

Nogle en også foreslået at tjekke jordet gennem huller, som også påvirker resonansfrekvens.Jeg tror, det er rimeligt for.

Dette synes smuk logik for mig.Hvis du måler S11, faktisk du måle impedans af kondensator jordforbindelsen VIAS der returnerer den nuværende til den stelplade.Dette gør resonans lavere.

Jeg vil stole på S21 for modellering af inductor.Du kunne også overveje at erstatte inductor med en transmissions linje af visse impedans.Fungerer godt også.

Jeg foreslår brug af området havne og modellen af kondensator eller inductor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back