Spørgsmål om noise_table funktion i verilogA?

N

neoflash

Guest
Hej: Nogle verilogA funktioner, f.eks noise_table, kræver en vektor for indhold af funktionen. For eksempel noise_table funktion (vektor noise_name). Den variable vektoren skal være en to søjlevektor, et for frekvens, den anden er for støjeffekt. I øjeblikket kan jeg kun manuelt indtaste datapunkter inde i noise_table funktion på nedenstående måde: noise_table ({1,2,3,4}, "navn"); Mit spørgsmål er, at hvordan jeg definerer denne vektor i en tekstfil og belastning det i verilogA modellen (inde HSPICE prøvebænk). Tak og Neo

Tak for forslaget. Jeg forstår syntaksen af ​​støj bordet. Men jeg vil gerne definere de data, i en selvstændig tekstfil, og indlæse det i verilogA model. Kan ikke finde doc på den tilhørende syntaks.

For at gøre dette først du opretter en cellview med veriloga-editor i spøgelse, for eksempel med navnet "VCO", og derefter "VCO" vises i cellen og "veriloga" vises i "view" boksen. Det er en tekst fil, du kan redigere med støj bord funktion. Når du afslutter filen vil systemet kompilere den. Hvis der ikke syntax fejl rapporteres så vil systemet spørge, om du vil oprette et symbol for cellview. Vælg "Ja", kan du redigere symbolet. Nu kan du "indlæse" filen for at veriloga model! Held og lykke!

At gøre det Først skal du oprette en cellview med veriloga-editor i spøgelse, for eksempel med navnet "VCO", og derefter "VCO" vises i cellen og "veriloga" vises i "opfattelse "boks. Det er en tekst fil, du kan redigere med støj bord funktion. Når du afslutter filen vil systemet kompilere den. Hvis der ikke syntax fejl rapporteres så vil systemet spørge, om du vil oprette et symbol for cellview. Vælg "Ja", kan du redigere symbolet. Nu kan du "indlæse" filen for at veriloga model! Held og lykke!
Det er hvad jeg gør ... men hvad jeg ville sætte pris på, er nogle forslag til hvordan man kan inddrage diffrent noise_table til forskellige frekvensbånd: / / pseudo-kode: start, hvis (FREQ <freq_1) V (ud) freq_2) V (ud)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back