Spørgsmål om opsigelse og PCB layout

H

hoangnc

Guest
Hej alle,

Jeg er at designe en bestyrelse, som har en FPGA XC3s1500 samspil med QDR SRAM minder.Det virker ved 100 MHz (effektivt 200 MHz, fordi QDR hukommelse bruger både stigende og faldende kant - DDR).Jeg læste nogle dokumenter om at designe høj hastighed PCB, men der er noget jeg er stadig ikke klar.Kunne du hjælpe mig?

- Jeg spekulerer på, om hjælp serien eller pull-up opsigelse.Jeg foretrækker serien opsigelse metode, fordi det reducerer jorden hoppe, og også fordi jeg ikke kan reducere påbegyndt længde i den anden (max påbegyndt længde ved hjælp af pull-up registre er ca 1 cm, max dirigeres spor længde ca 4 cm).Kan du give mig råd?

- Kan jeg ruten ouput kun LVCMOS ben til input-only HSTL pin (både arbejde på 1,5 V).Jeg spurgte, fordi LVCMOS i XC3S1500 har bult-in serie opsigelse mens HSTL ikke.

- Jeg læste på et dokument, som vi ikke behøver at placere afkoblingen kondensatorer lige under magt pins, vi i stedet kan placere 0.001uF 1,2 inches væk IC.Det er ret?Kan jeg placere alle afkobling omkring periferien af IC?

- Der tager højere prioritet, der hver GND / effekt pin ene via tilslutning til flyet eller anbringelse afkobling hætter nær GND / magt pin?

Tak,
Hoang

Hej

For det første serie modstand bør A, sted tæt på føreren.
en pull down bør sted tæt på modtageren.
Det er afhængig af FPGA men en serie modstand eller opsigelse
er ikke nødvendig, hvis Xilinx har FPGA med teminal ben.

Jeg forventer, at der er en 50 ohm spor.Vær omhyggelig med at have en 50 ohm.

Afkobling kondensator skal føres så tæt som muligt af
magt ben.1.2inchs er for langt.

Held og lykke

Hej,

Som steph fortalte de prioriterede går til seriel opsigelsesgrund, som skal placeres til kilden og den parallelle afslutning bør være tættere på lasten."Med hver GND / effekt pin ene via tilslutning til flyet eller anbringelse afkobling hætter nær GND / magt pin?"

Under hver GND / Pwr via direkte til flyet wont løse dit formål.

Decaps skal placeres meget tæt på IC's magt ben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back