Spørgsmål om plane inductor design

I

ifelix

Guest
Hej, jeg er interesseret i design af plane induktorer på FR4. Jeg har brug for det, fordi jeg gerne vil udvikle matchende kredsløb med plane passive komponenter i stedet for chip-komponenter. Problemet er, at hvis du ønsker at definere en given værdi af induktans ved hjælp af en analytisk proces, det er for svært. Mit spørgsmål er: Er der nogen der ved om der findes noget program, som gives til en værdi af induktans bestemmer geometri dimensioner plane inductor automatisk? Hvad er den hurtigste måde at gennemføre en planar spole med en foruddefineret geometri givet en værdi af induktans? Jeg tror ikke, at gennemførelsen af en tilfældig struktur i HFSS og begynder at simulere at udvinde L værdi ville være en intelligent tilgang ... Thanks in adv ..

Hej, jeg tror der er nogle software fra UCberkely. (Undskyld glemt navnet). Eller du kan se Thomos Lees bog CV [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 minutter: [/color] [/size] Jeg tror, at software navn er ASITIC

Hej, jeg don, t synes det er svært at gøre det med HFSS. alternativer er: ADS momentum. Ansoft designer.

Ikke sikker på, om dette er, hvad din taler om, men en simpel regnemaskine, vil gøre det for dig. kortsluttet stubs er XL = Zo (af trace) * (Tan * bølgelængde-in-grader). Denne matematik er godt for

Hej, ifelix: The SpiralSyn i IE3DLibrary fra Zéland vil opnå, hvad du ønsker: I betragtning af L værdien, vil SpiralSyn syntetisere dimensioner spiral. Det er drevet af fuld-bølge EM simulering motor. Du kan give det en chance ( www.zeland.com ). Jeg er fra Zéland. Regards.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back