spørgsmål om PSS analyse og periodiske steady state

H

henrywent

Guest
Hej, jeg bare begynde at gøre RF kredsløb design og jeg har nogle meget fundamentale spørgsmål at stille, kan du hjælpe mig, hvis du kender svaret. Hvad er periodisk eller kvasi-periodisk stabil tilstand af et kredsløb, og hvad der er PSS analyse og dens forskellen mellem forbigående analyse (eller DC analyse?), der anvendes i analoge kredsløb design? hvorfor er stimulus eller stimuli af PSS analyse skulle periodiske eller co-periodiske? tak på forhånd!

• PSS (Periodisk steady state) analyse: Store Signal Analysis (AC-analyse er et lille signal analyse). Denne analyse hjælper med til hurtigt at beregne steady state respons af et kredsløb, som har en meget lang tidskonstant, som f.eks oscillatorer. Det indeholder kredsløb 'periodisk drift punkt, "Efter en PSS analyse, er kredsløbet lineariseret om en periodisk (tidsvarierende), der opererer punkt med frekvenskonvertering effekter inkluderet. Efter PSS analysen, kan du udføre et eller flere af de periodiske små-signal analyser. Eksempel kredsløb, hvor du kan bruge den periodiske små-signal analyser inkluderer konvertering gevinst i blandere, støj i oscillatorer, og skiftede kondensator filtre. "Periodiske lille signal analyser (PAC, pxf osv.) svarer til konventionelle lille signal analyse (AC mv ), men i modsætning til konventionelle lille signal analyse disse analyser overveje frekvenskonvertering effekter. Andre periodiske lille signal analyser bruge PSS data til at starte med. • QPSS (kvasi periodiske lille signal) analyse: Store signal analyse, samme som pss men flere frekvenser (og dermed intermodulation), får virkning. Du bør vælge en sinusformet eller puls som store signal og yderligere signaler skal sinusoid. Du kan relatere disse data til at finde ligheder og forskelligheder blandt PSS, qpss, TRAN, op og AC analyse. Læs venligst spectreRF analyse teori for mere information.

Jeg kunne godt lide det afsnit i designernes guide doc hvor der står "Periodiske og quasiperiodic analyser kan opfattes som RF udvidelser af SPICE DC-analyse." (Side # 14) Ja! Dette ville være det enkleste svar for hvad PSS og qpss analyser er, Tak!

tak for links og den forklaring, jeg også fandt det meget nyttigt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back