spørgsmål om sigma-delta ADC

A

Avinash

Guest
Vi ved alle, at Sigma Delta ADC består af to parts.one er modulator og en id decimator.we få én bitstrømme på modulator otput på oversampling frequency.but, hvordan vi får 16bit otput endeligt.

Til Retrive de 16 bit output du kan bruge Decimator filter.Det er for både reduicing kvantiseringen støj og sørgede for, 1 bit stream i ord.
Jeg tror, du vil finde flere detaljer om decimering filter i den gule bog af Temes, eller om bord (f.eks ftopic98285.html)
Håber det hjælper

Jeg ved, at vi kan bruge Decimator filter til at få lidt word.but jeg ønskede at vide, hvordan det fænomen, der sker

Sorry for ikke at være klare nok.Jeg vil prøve at give flere detaljer.
Før gør den faktiske decimering, du filtrere signalet.Filtret er en Combinaison af digitale multiplikatorer, addere, og forsinkelse (en MAC i en DSP).Først 1-bit stream ind og sige, ganges med 2.Du har derefter en 2-bits ord.Hvis der efter du integrere det (adder dealy), du har brug for mere end 2 bits ...og så videre.Endelig kan du have den ønskede størrelse.Bemærk, at hvis du understørrelse ordene i det filter, du løs opløsning.Hvis du overstørrelse, du har ubrugelige hardware.
Håber det hjælper
hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back